dc.contributor.author | Yaman, Fatih | |
dc.contributor.author | Aslan, Mustafa | |
dc.contributor.author | Aksu, Ayhan | |
dc.date.accessioned | 2023-10-22T10:27:43Z | |
dc.date.available | 2023-10-22T10:27:43Z | |
dc.date.issued | 2021 | en_US |
dc.identifier.issn | 1309-0712 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11363/6014 | |
dc.description.abstract | Amaç – Bu çalışmanın amacı, örgütlerin kariyer yönetim sistemi ve yedekleme planı uygulamalarının,
çalışanların genel ve spesifik görev performansı algılarına etkilerinin tespit edilmesidir. Yapılan tespitler
doğrultusunda da hem literatüre katkı yapılması hem de uygulamacıların dikkatini bu yöne çekilmesi
amaçlanmıştır.
Yöntem – Kariyer yönetim sistemi ve yedekleme planı uygulamalarının, çalışanların genel ve spesifik görev
performansı algılarına etkisinin araştırıldığı bu çalışma, İstanbul’da faaliyet gösteren çağrı merkezi
çalışanlarından, kolayda örneklem yoluyla ulaşılan 556 katılımcı ile gerçekleştirilmiştir. Öncelikle çağrı
merkezi şirketi yöneticileri ile temasa geçilmiş ve araştırmaya katılmayı kabul eden şirket yöneticilerine
anket formları elektronik ortamda ulaştırılmış, yöneticilerin çalışanlara bu formları dağıtması ile
katılımcıların çalışmaya katılımları sağlanmıştır. Toplanan veriler, SmartPLS Yapısal Eşitlik Modeli (YEM)
programı kullanılarak geçerlilik, güvenilirlik ve doğrulayıcı faktör analizlerine tabi tutulmuştur. Hipotez
testleri için de yol analizi yapılarak elde edilen bulgular yorumlanmıştır.
Bulgular – Yapılan istatistiki analizler, kariyer yönetim sistemi uygulamalarının çalışanların hem görev
hem de spesifik görev performansı algılarında olumlu ve anlamlı düzeyde rol oynadığını göstermektedir.
Yedekleme planı uygulamasının ise çalışanların spesifik görev performansı algısını olumsuz yönde
etkilediği görülmüştür. Spesifik görev performansı algısı kariyer yönetiminin genel görev performansı
algısına olan etkisinde kısmi, yedekleme planının etkisinde ise tam aracılık rolü üstlenmektedir.
Tartışma – Bu çalışma sonuçları, kariyer yönetim sistemi uygulamalarının, çalışanların hem genel hem de
spesifik görev performansı algılarını arttırması sebebiyle olumlu karşılandığını, yedekleme planı
uygulamalarının ise olumsuz etkisinden dolayı çalışanlarca pek hoş karşılanmadığını ortaya koymaktadır. | en_US |
dc.description.abstract | Purpose - This study aims to determine the effects of the career management system and succession plan
practices of organizations on the general and specific task performance perceptions of the employees, and
to contribute to the literature in this direction, and draw the attention of the practitioners to these subjects.
Design/methodology/approach - This study, which invesitgates the effects of the career management
system and succession plan practices of organizations on the general and specific task performance
perceptions of the employees, was carried out with 556 participants from call center employees operating
in Istanbul by adopting a convenient sampling method. First, call center company managers were contacted,
and questionnaires were sent in the electronic form to those managers who accepted to participate in the
study and distributed to the participants by them. The collected data were subjected to validity, reliability
and confirmatory factor analyzes using the SmartPLS Structural Equation Model (SEM) program. For the
hypothesis tests, the findings obtained by path analysis were interpreted.
Findings - Statistical analysis shows that career management system practices play a positive and significant
role in employees’ perceptions of both job and specific task performance. It was observed that the
implementation of the backup plan negatively affected the specific task performance perception of the
employees. Specific job performance perception plays a partial mediating role in the effect of career
management on the perception of general task performance and a fully mediating role in the effect of the
succession plan.
Discussion - The results of this study reveal that career management system practices are welcomed as they
increase both general and specific job performance perceptions of employees, while succession plan
applications are not welcomed by employees due to the negative impact. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Melih Topaloğlu | en_US |
dc.relation.isversionof | https://doi.org/10.20491/isarder.2021.1286 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | Görev Performansı | en_US |
dc.subject | Kariyer Yönetim Sistemi | en_US |
dc.subject | Yedekleme Planı | en_US |
dc.subject | Spesifik Görev Performansı | en_US |
dc.subject | Genel Görev Performansı | en_US |
dc.subject | Çağrı Merkezi | en_US |
dc.subject | Task Performance | en_US |
dc.subject | Career Management System | en_US |
dc.subject | Succession Plan | en_US |
dc.subject | Specific Task Performance | en_US |
dc.subject | General Task Performance | en_US |
dc.subject | Call Center | en_US |
dc.title | Yedekleme Planı ve Kariyer Yönetim Sisteminin, Çalışanın Algıladığı Görev Performansına Etkisi | en_US |
dc.title.alternative | The Effect of the Succession Plan and the Career Management System on the Perceived Task Performance of the Employee | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.ispartof | İşletme Araştırmaları Dergisi | en_US |
dc.department | İktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | en_US |
dc.authorid | https://orcid.org/0000-0002-5412-5074 | en_US |
dc.authorid | https://orcid.org/0000-0001-8049-3615 | en_US |
dc.authorid | https://orcid.org/0000-0003-2806-1393 | en_US |
dc.identifier.volume | 13 | en_US |
dc.identifier.issue | 3 | en_US |
dc.identifier.startpage | 2715 | en_US |
dc.identifier.endpage | 2726 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.institutionauthor | Aslan, Mustafa | |