Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTürker, Onur
dc.contributor.authorAlizadehfanaeloo, Parisa
dc.contributor.authorDemir, Hacer Handan
dc.date.accessioned2023-10-20T16:56:19Z
dc.date.available2023-10-20T16:56:19Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.issn1694-7215
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/5986
dc.description.abstractMarkanın stratejik olarak ne konumda olduğunu gösteren marka mimarisiyle ilgili yazında yapılmış çalışmalar perakendeci markalar, tüketici ürünü markaları, hizmet markaları, endüstriyel ürün markaları, ülke ve şehir markaları üzerine yoğunlaşmıştır. Ayrıca yazında spor markaları, sanat markaları, politika markaları, eğitim markaları, ilaç markası ve uluslararası alanda faaliyet gösteren markalara ilişkin de marka mimarisi çalışmaları bulunmaktadır. Bu çalışmanın amacı, Netflix ana markası ve Netflix’te yayınlanan diziler yani alt markaları arasında marka mimarisi özellikleri açısından farklılıkları ortaya koymaktır. Çalışmada İstanbul ilinde Netflix ve yayınlarını izleyen 300 kişiye anket uygulanmıştır. Araştırma sonucunda Netflix ve alt markaları arasında marka mimarisi özellikleri açısından ve ayrıca cinsiyet arasında farklılıkların nasıl bir şekilde olduğu tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractIn this study, it was identified the strategic position of brand pertaining brand architecture focused on studies about retailer brands, consumer product brands, service brands, industrial product brands, country and city brands. Furthermore, there are studies in sport brands, art brands, policy brands, educational brands, drug brands and brands actuate in international area context in brand architecture. The purpose of this study is to designate differences between Netflix as major brand and series as sub-brands published in Netflix, in terms of brand architecture characteristics. In related study, in Istanbul 300 people who follow Netflix and it’s publications completed the questionnaires. As a result of research, it is adjusted that in terms of brand architecture features how there is a difference between Netflix and its series, differences between gender groups and between professional groups as well.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectMarka Mimarisien_US
dc.subjectNetflixen_US
dc.subjectCezbediciliken_US
dc.subjectMerkeziliken_US
dc.subjectKendini İfadeen_US
dc.subjectBrand Architectureen_US
dc.subjectNetflixen_US
dc.subjectAttractivenessen_US
dc.subjectCentralizationen_US
dc.subjectSelf-expressionen_US
dc.titleMedya Sektöründe Marka Mimarisi: Netflix Örneğien_US
dc.title.alternativeBrand Architecture in Media Sector: The Case of Netflixen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofManas Journal of Social Studiesen_US
dc.departmentUygulamalı Bilimler Yüksekokuluen_US
dc.authorid0000-0002-5119-0313en_US
dc.authorid0000-0001-9972-6079en_US
dc.authorid0000-0001-6157-9181en_US
dc.identifier.volume10en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage1264en_US
dc.identifier.endpage1280en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorTürker, Onur
dc.contributor.institutionauthorAlizadehfanaeloo, Parisa
dc.contributor.institutionauthorDemir, Hacer Handan


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess