Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSipahi, Esra
dc.contributor.authorİşçan, Orhan
dc.date.accessioned2023-10-17T14:40:44Z
dc.date.available2023-10-17T14:40:44Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.issn1302-5600
dc.identifier.issn2791-7657
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/5927
dc.description.abstractBu araştırma, Millî Eğitim Bakanlığına bağlı resmi ve özel ortaokul düzeyindeki öğrencilerde rastlanan örgütsel yabancılaşma durumlarının akran zorbalık eğilimi ve akran zorbalığa maruz kalma durumları arasındaki ilişkilerin incelenmesi ile etki düzeylerinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmada genel tarama modeli kullanılmıştır. Çalışma evrenini, 2017-2018 eğitim öğretim yılında, Millî Eğitim Bakanlığı tarafından farklı öğretim programı uygulayan Temel Eğitim Genel Müdürlüğü, Din Öğretimi Genel Müdürlüğü ve Özel Öğretim Kurumları Genel Müdürlüğü’ne bağlı olarak derecelendirilen Ankara İl Milli Eğitim Müdürlüğü bünyesinde bulunan 5, 6,7 ve 8.sınıf seviyesindeki ortaokul öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi ise, 353 öğrenciden oluşmaktadır. Bu çalışmada örgütsel yabancılaşma bağımlı, akran zorbalık ise bağımsız değişkenlerdir. Çalışmada, “Akran Zorbalık”, ve Örgütsel Yabancılaşma” ölçekleri kullanılmış, ölçek puanlarının ilişkisi pearson korelasyon testi ile, bağımlı değişken olan puanların bağımsız değişkenlerden etkilenmesi regresyon testi, ölçek puanlarının demografik değişkenlere göre farklılık göstermesi ise bağımsız gruplar t ve ANOVA testleri ile analiz edilmiştir. Araştırmada; akran zorbalık puanı ile örgütsel yabancılaşma puanları arasında pozitif yönlü zayıf bir ilişki bulunmuştur. Bu çerçevede, söz konusu davranış durumlarının öğrenci başarıları üzerindeki doğrudan etkisini sorgulamaya yönelik araştırmalar desenlenebilir.en_US
dc.description.abstractThis research was carried out to investigate the relationship between the peer bullying tendency and peer bullying exposure of organizational alienation situations encountered in the public and private secondary school students of the Ministry of National Education. General survey model was used in the research. In the 2017-2018 academic year, the working universe is 5.6.7 and 8 within the Ankara Provincial Directorate of National Education, which is rated as affiliated to the General Directorate of Basic Education, the General Directorate of Religious Education and the General Directorate of Private Education Institutions, which implements different curricula by the Ministry of National Education. It consists of middle school students at the grade level. The sample of the research consists of 353 students. In this study, organizational alienation is dependent, and peer bullying are independent variables. In the study, “Peer Bullying” and Organizational Alienation scales were used, the relationship between the scale scores was analyzed by pearson correlation test, the dependent variables were affected by independent variables, the regression test and the scale scores differed by demographic variables were analyzed by independent groups t and ANOVA tests.In the study; A weak positive correlation was found between peer bullying scores and organizational alienation scores. In this context, researches can be designed to question the direct effect of these behaviors on student achievements.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMilli Eğitim Bakanlığıen_US
dc.relation.isversionof10.37669 milliegitim. 724355en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectakran zorbalıken_US
dc.subjectörgütsel yabancılaşmaen_US
dc.subjectortaokulen_US
dc.subjectMillî Eğitim Bakanlığıen_US
dc.subjectpeer bullyingen_US
dc.subjectorganizational alienationen_US
dc.subjectsecondary schoolen_US
dc.subjectMinistry of Educationen_US
dc.titleOrtaokul Öğrencilerinin Akran Zorbalık Eğilimlerinin Örgütsel Yabancılaşma Algılarına Etkisinin İncelenmesi: Ankara İli Örneğien_US
dc.title.alternativeThe Investigation of The Effects of Secondary School Students’ Peer Bullying Tendencies on The Perception of Organizational Alienation: The Case of Ankara Provinceen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofMilli Eğitimen_US
dc.departmentUygulamalı Bilimler Fakültesien_US
dc.authorid0000-0002-6495-4378en_US
dc.authorid0000-0001-5349-8218en_US
dc.identifier.volume50en_US
dc.identifier.issue231en_US
dc.identifier.startpage215en_US
dc.identifier.endpage239en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorİşçan, Orhan


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess