Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÜnlükaya, Aydan
dc.contributor.authorTosun, Nurhan Zeynep
dc.date.accessioned2023-10-16T18:21:44Z
dc.date.available2023-10-16T18:21:44Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.issn1305-2411
dc.identifier.issn2548-124X
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/5913
dc.description.abstractMarka tutumu yaratmada benzer özelliklere sahip, spesifik ve amaçlara ulaşma açısından doğru hedef kitleye, beklentilerini karşılayacak mesajlarla ulaşmak önemlidir. Bu bağlamda bu araştırmada; tüketicilerin Instagram’daki iletişim kampanyalarında mikro e-etkileyici kişi kullanan markalara yönelik tutumları ile demografik durumları, günlük Instagram kullanma sıklıkları, Instagram’da takip ettikleri mikro e-etkileyici kişi sayısı, mikro e-etkileyici kişileri güvenilir bulma durumları ve mikro e-etkileyici kişilerin önerdikleri bir ürünü satın alma durumları arasındaki ilişkinin belirlenmesi amaçlanmıştır. İstatistiksel analiz uygulanacak rakamları elde ederek objektif sonuçlar saptamak için nicel araştırma kapsamında yer alan çalışmada yüz yüze anket yönteminden yararlanılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre, kadınlar erkeklere göre mikro e-etkileyici kişi kullanan markalara karşı daha olumlu bir tutum sergilemektedir. Ayrıca Instagram’da 4 saat ve üzerinde vakit geçiren, 10 kişi ve üzerinde mikro e-etkileyici kişiyi takip eden, mikro e-etkileyici kişileri güvenilir bulan ve bu kişilerin tavsiye ettikleri ürünleri satın alan tüketicilerin, mikro e-etkileyici kişilerle iş birliği yapan markalara yönelik tutumlarının daha olumlu olduğu görülmektedir.en_US
dc.description.abstractIt is essential to reach a specific target audience with similar characteristics through messages that will meet their expectations for achieving the goals in creating a brand attitude. This study mainly aims; to evaluate the relationship between consumer’s attitudes towards brands, which use micro-influencers in their communication campaigns on Instagram. Additionally, it was aimed to determine the consumer’s demographic characteristics, their daily Instagram usage frequency, the number of micro-influencers they follow on Instagram, finding micro-influencers reliable, and their purchase status of a product recommended by the micro-influencers. In the present study, following a quantitative approach, a face-to-face questionnaire technique was used to obtain objective results by specifying the figures to be analyzed statistically. According to the research findings, women have a more positive attitude towards brands that use micro-influencers than men. Besides, findings showed that consumers who spend 4 hours or more time on Instagram and following 10 or more micro-influencers find micro-influencers trustworthy, and purchasing products recommended by these people have more positive attitudes towards brands that cooperate with micro-influencers.en_US
dc.description.abstractPour pouvoir former une attitude envers une marque, il est important d’atteindre un public qui conforme aux objectifs, un public cible spécifique ayant des caractéristiques similaires ; et il est important de les atteindre avec des messages qui répondent à leurs attentes. Dans ce contexte, cette recherche vise à déterminer la relation entre les achats des consommateurs et plusieurs différents déterminants : les produits qui sont suggérés par des influenceurs, les caractéristiques démographiques des consommateurs, leurs attitudes envers les marques qui utilisent le micro-influenceur dans leurs campagnes de communication sur Instagram, le temps qu’ils passent quotidiennement sur Instagram, le nombre de micro-influenceurs qu’ils suivent, leurs critères pour déterminer un micro-influenceur fiable. Afin d’obtenir des résultats objectifs en collectant des chiffres à analyser statistiquement, la recherche est basée sur des questionnaires réalisés face à face. Selon les résultats, les femmes ont une attitude plus positive que les hommes envers les marques utilisant un micro-influenceur. De plus, les consommateurs qui passent quatre heures et plus sur Instagram, qui suivent dix micro-influenceurs et plus, qui trouvent les micro-influenceurs fiables et qui achètent les produits qu’ils recommandent ont des attitudes plus positives envers les marques qui travaillent avec les influenceurs.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherGalatasaray Üniversitesien_US
dc.relation.isversionof10.16878/gsuilet.957638en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectAğızdan ağıza pazarlamaen_US
dc.subjectMikroen_US
dc.subjectE-etkileyici kişien_US
dc.subjectE-etkileyici kişi pazarlamasıen_US
dc.subjectMarka tutumuen_US
dc.subjectWord of mouth marketingen_US
dc.subjectMicroen_US
dc.subjectInfluenceren_US
dc.subjectInfluencer marketingen_US
dc.subjectBrand attitudeen_US
dc.subjectMarketing bouche-à-oreilleen_US
dc.subjectMicro-influenceuren_US
dc.subjectMarketing d’influenceen_US
dc.subjectAttitude envers la marqueen_US
dc.titleMikro E-Etkileyici Kişi Bağlamında Marka Tutumu Oluşumuen_US
dc.title.alternativeBrand Attitude Creation in the Context of Micro-Influenceren_US
dc.title.alternativeLa formation d’attitude envers la marque dans le contexte du micro influenceuren_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofGalatasaray Üniversitesi İletişim Dergisien_US
dc.departmentİktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesien_US
dc.authorid0000-0002-5645-6192en_US
dc.authorid0000-0003-0234-9647en_US
dc.identifier.volume34en_US
dc.identifier.issue34en_US
dc.identifier.startpage34en_US
dc.identifier.endpage64en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorÜnlükaya, Aydan


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess