dc.contributor.author | Bağcı, Erdem | |
dc.contributor.author | Kaymakçı, Turgay | |
dc.date.accessioned | 2023-10-15T20:25:11Z | |
dc.date.available | 2023-10-15T20:25:11Z | |
dc.date.issued | 2021 | en_US |
dc.identifier.issn | 2148-1237 | |
dc.identifier.issn | 2587-0114 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11363/5903 | |
dc.description.abstract | Yönetim olgusu, tarihsel ve evrensel bir olgudur dünya var olduğundan bu güne kadar. Küreselleşme ile birlikte
dünyadaki siyasal, ekonomik, teknolojik ve sosyo-kültürel alanlardaki değişimler ve gelişmeler ışığında yönetim
anlayışı da doğal olarak değişmektedir. Değişim olgusu, değişmeyen evrensel bir olgudur, kurum ve kuruluşlar
değişim karşısında değişimi yönetebilme becerisini kendilerine kazandıracak yönetim metodunu seçmeleri
gerekmektedir. Stratejik Yönetim Sürecinin, kurumların gelişmesi, rekabet edebilirliği ve performansları üzerinde
olumlu etkileri bilimsel olarak ortaya konulmuş olup, ayrıca çalışan memnuniyetinin de bu hususta önem arz ettiği
düşünülmektedir. Stratejik Yönetim'in önemine dikkat çekerek, İstanbul İlindeki Özel Lise ve Ortaokul
kurumlarında örgütsel performans ile arasındaki ilişkide Çalışan Memnuniyetinin rolü ortaya konulmaya
çalışılmıştır. | en_US |
dc.description.abstract | The phenomenon of management is a historical and universal phenomenon since the world exists to this day. In
the light of changes and developments in the political, economic, technological and socio-cultural fields in the
world along with globalization, the understanding of management is also changing naturally. The phenomenon of
change is a universal phenomenon that does not change, institutions and organizations need to choose a
management method that will give them the ability to manage change in the face of change.
The positive effects of the Strategic Management Process on the development, competitive nessand performance
of institutions have been scientifically demonstrated, and employee satisfaction is also considered important in
this regard. By drawing attention to the importance of Strategic Management, the role of employee satisfaction in
the relationship between organizational performance and organizational performance in private high school and
Secondary School institutions in Istanbul will be tried to be revealed. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Türk Kooperatifçilik Kurumu | en_US |
dc.relation.isversionof | 10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.21.10.1657 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | Stratejik Yönetim | en_US |
dc.subject | Çalışan Memnuniyeti | en_US |
dc.subject | Örgüt performansı | en_US |
dc.subject | Strategic Management | en_US |
dc.subject | Employee Satisfaction | en_US |
dc.subject | Organizational Performance | en_US |
dc.title | Stratejik Yönetim Uygulamalarının Çalışan Memnuniyeti Üzerinden Örgüt Performansına Etkileri: İstanbul’da Lise ve Orta Okul Eğitimi Veren Özel Kurumlar Üzerine Bir Araştırma | en_US |
dc.title.alternative | Strategic Management Practices organization Over Employee Ownership Effects on Performance: A Research on Private Institutions Providing High School And Middle School Education in İstanbul | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.ispartof | Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi Dergisi | en_US |
dc.department | İktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | en_US |
dc.authorid | https://orcid.org/0000-0003-1856-3517 | en_US |
dc.authorid | https://orcid.org/0000-0001-9741-8451 | en_US |
dc.identifier.volume | 56 | en_US |
dc.identifier.issue | 4 | en_US |
dc.identifier.startpage | 2335 | en_US |
dc.identifier.endpage | 2354 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.institutionauthor | Bağcı, Erdem | |
dc.institutionauthor | Kaymakçı, Turgay | |