Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzgen, Ebru
dc.contributor.authorYıldız, Engincan
dc.contributor.authorAydoğdu, İrem
dc.date.accessioned2023-10-15T18:18:09Z
dc.date.available2023-10-15T18:18:09Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.issn2146-3301
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/5899
dc.description.abstractCommunication education is important for every sector today. Students who receive public relations education should be directed to success by teaching honesty not only for today but also in their profession, which is open to all kinds of changes they will face in the long term. This qualitative research is an important article aimed at questioning the actuality of public relations education and curriculum. In this context, it was ensured that students and public relations managers evaluate the public relations curriculum. The article allowed public relations students and public relations managers to evaluate public relations education and curriculum. The study was carried out in 2 different samples. In the first sample, interviews were conducted with 44 public relations students about public relations education and curriculum with a semi-structured in-depth interview method. In the second stage, with the semi-structured in-depth interview method, 11 public relations managers were interviewed about public relations education and curriculum. In the findings of the study, the importance of foreign language, practical and theoretical knowledge for a good public relations education was revealed. It was concluded that both sides pointed out only the inadequacy of practical education. It has also been concluded that it emphasizes the importance of applied public relations. Accordingly, the importance of including applied education in the curriculum has emerged.en_US
dc.description.abstractİletişim eğitimi günümüzde her sektör için önem taşımaktadır. Halkla ilişkiler eğitimi alan öğrenciler, sadece bugün için değil, uzun vadede karşılaşacakları her türlü değişime açık olan mesleklerinde de dürüstlüğü öğreterek başarıya yönlendirilmelidir. Bu nitel araştırma, halkla ilişkiler eğitimi ve müfredatının güncelliğini sorgulamayı amaçlayan önemli bir makaledir. Bu kapsamda öğrencilerin ve halkla ilişkiler yöneticilerinin halkla ilişkiler müfredatını değerlendirmeleri sağlanmıştır. Bu makalede halkla ilişkiler öğrencilerinin ve halkla ilişkiler yöneticilerinin halkla ilişkiler eğitimi ve müfredatı hakkında bir değerlendirme yapılmıştır. Çalışma 2 farklı örnekle gerçekleştirildi. İlk aşamada 44 halkla ilişkiler öğrencisiyle yarı yapılandırılmış derinlemesine görüşme yöntemi ile halkla ilişkiler eğitimi ve müfredatı hakkında görüşmeler yapılmıştır. İkinci aşamada yarı yapılandırılmış derinlemesine görüşme yöntemi ile 11 halkla ilişkiler yöneticisiyle halkla ilişkiler eğitimi ve müfredatı hakkında görüşülmüştür. Çalışmanın bulgularında ise, iyi bir halkla ilişkiler eğitimi için yabancı dil, uygulama ve teorik bilginin ayrı ayrı önemi ortaya çıkmıştır. Her iki tarafın da sadece uygulamalı eğitimin yetersizliğine dikkat çektiği sonucuna varılmıştır. Ayrıca uygulamalı halkla ilişkilerin önemini vurguladığı sonucuna varılmıştır. Buna göre uygulamalı eğitimin müfredata dahil edilmesinin önemi ortaya çıkmıştır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherMustafa Cankuten_US
dc.relation.isversionof10.19145/e-gifder.826181en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.subjectPublic Relations Educationen_US
dc.subjectPublic Relations Studentsen_US
dc.subjectPublic Relations Managersen_US
dc.subjectHalkla Ilişkileren_US
dc.subjectHalkla İlişkiler Eğitimien_US
dc.subjectHalkla Ilişkiler Öğrencilerien_US
dc.subjectHalkla Ilişkiler Yöneticilerien_US
dc.titleEvaluation of Public Relations Curriculum on Student and Sector Expectations: A Research on Istanbul Provinceen_US
dc.title.alternativeÖğrenci ve Sektör Beklentileri Üzerine Halkla İlişkiler Müfredatının Değerlendirilmesi: İstanbul İli Üzerine Bir Araştırmaen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofGümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisien_US
dc.departmentUygulamalı Bilimler Fakültesien_US
dc.authorid0000-0003-4103-2386en_US
dc.authorid0000-0003-2549-3473en_US
dc.authorid0000-0002-9383-9758en_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage127en_US
dc.identifier.endpage156en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.institutionauthorYıldız, Engincan


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess