dc.contributor.author | Özgen, Ebru | |
dc.contributor.author | Yıldız, Engincan | |
dc.contributor.author | Aydoğdu, İrem | |
dc.date.accessioned | 2023-10-15T18:18:09Z | |
dc.date.available | 2023-10-15T18:18:09Z | |
dc.date.issued | 2021 | en_US |
dc.identifier.issn | 2146-3301 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11363/5899 | |
dc.description.abstract | Communication education is important for every sector today. Students who receive public relations education
should be directed to success by teaching honesty not only for today but also in their profession, which is open to
all kinds of changes they will face in the long term. This qualitative research is an important article aimed at
questioning the actuality of public relations education and curriculum. In this context, it was ensured that students
and public relations managers evaluate the public relations curriculum. The article allowed public relations
students and public relations managers to evaluate public relations education and curriculum. The study was
carried out in 2 different samples. In the first sample, interviews were conducted with 44 public relations students
about public relations education and curriculum with a semi-structured in-depth interview method. In the second
stage, with the semi-structured in-depth interview method, 11 public relations managers were interviewed about
public relations education and curriculum. In the findings of the study, the importance of foreign language,
practical and theoretical knowledge for a good public relations education was revealed. It was concluded that
both sides pointed out only the inadequacy of practical education. It has also been concluded that it emphasizes
the importance of applied public relations. Accordingly, the importance of including applied education in the
curriculum has emerged. | en_US |
dc.description.abstract | İletişim eğitimi günümüzde her sektör için önem taşımaktadır. Halkla ilişkiler eğitimi alan öğrenciler, sadece
bugün için değil, uzun vadede karşılaşacakları her türlü değişime açık olan mesleklerinde de dürüstlüğü öğreterek
başarıya yönlendirilmelidir. Bu nitel araştırma, halkla ilişkiler eğitimi ve müfredatının güncelliğini sorgulamayı
amaçlayan önemli bir makaledir. Bu kapsamda öğrencilerin ve halkla ilişkiler yöneticilerinin halkla ilişkiler
müfredatını değerlendirmeleri sağlanmıştır. Bu makalede halkla ilişkiler öğrencilerinin ve halkla ilişkiler
yöneticilerinin halkla ilişkiler eğitimi ve müfredatı hakkında bir değerlendirme yapılmıştır. Çalışma 2 farklı
örnekle gerçekleştirildi. İlk aşamada 44 halkla ilişkiler öğrencisiyle yarı yapılandırılmış derinlemesine görüşme
yöntemi ile halkla ilişkiler eğitimi ve müfredatı hakkında görüşmeler yapılmıştır. İkinci aşamada yarı
yapılandırılmış derinlemesine görüşme yöntemi ile 11 halkla ilişkiler yöneticisiyle halkla ilişkiler eğitimi ve
müfredatı hakkında görüşülmüştür. Çalışmanın bulgularında ise, iyi bir halkla ilişkiler eğitimi için yabancı dil,
uygulama ve teorik bilginin ayrı ayrı önemi ortaya çıkmıştır. Her iki tarafın da sadece uygulamalı eğitimin
yetersizliğine dikkat çektiği sonucuna varılmıştır. Ayrıca uygulamalı halkla ilişkilerin önemini vurguladığı
sonucuna varılmıştır. Buna göre uygulamalı eğitimin müfredata dahil edilmesinin önemi ortaya çıkmıştır. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Mustafa Cankut | en_US |
dc.relation.isversionof | 10.19145/e-gifder.826181 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | Public Relations | en_US |
dc.subject | Public Relations Education | en_US |
dc.subject | Public Relations Students | en_US |
dc.subject | Public Relations Managers | en_US |
dc.subject | Halkla Ilişkiler | en_US |
dc.subject | Halkla İlişkiler Eğitimi | en_US |
dc.subject | Halkla Ilişkiler Öğrencileri | en_US |
dc.subject | Halkla Ilişkiler Yöneticileri | en_US |
dc.title | Evaluation of Public Relations Curriculum on Student and Sector Expectations: A Research on Istanbul Province | en_US |
dc.title.alternative | Öğrenci ve Sektör Beklentileri Üzerine Halkla İlişkiler Müfredatının Değerlendirilmesi: İstanbul İli Üzerine Bir Araştırma | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.ispartof | Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi | en_US |
dc.department | Uygulamalı Bilimler Fakültesi | en_US |
dc.authorid | 0000-0003-4103-2386 | en_US |
dc.authorid | 0000-0003-2549-3473 | en_US |
dc.authorid | 0000-0002-9383-9758 | en_US |
dc.identifier.volume | 9 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 127 | en_US |
dc.identifier.endpage | 156 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.institutionauthor | Yıldız, Engincan | |