Nedene Dayalı Pazarlamada Marka-Sivil Toplum Kuruluşu İşbirliği: Haytap Örneği
Abstract
Günümüzde tüketicilerin satın alma tercihlerini yalnızca fonksiyonel özelliklere dayanarak değil marka ile
kurulan duygusal nedenlerle de ilişkilendirmesi, markaların pazarlama çabalarını yerine getirirken aynı zamanda
sosyal sorumlu kurum davranışları sergilemelerini zorunlu kılmaktadır. Markalar, nedene dayalı pazarlama
uygulamaları ile hem sosyal sorumluluk faaliyetlerini gerçekleştirmekte hem de satışlarını da artırarak kâr etme
olanağına sahip olmaktadır. Markaların nedene dayalı pazarlama uygulamalarını gerçekleştirirken kampanya
süresince dikkat çekilen sosyal “neden” çerçevesinde kurulmuş olan sivil toplum kuruluşları ile işbirliği yapması
kampanyanın etkinliğini artırabilmektedir. Bu bağlamda çalışmada Hayvan Hakları Federasyonu (HAYTAP)
sivil toplum örgütünün nedene dayalı pazarlama uygulamaları kapsamında iş birliği yapmış olduğu çeşitli
markalar ve gerçekleştirilen projeler içerik analizi ile incelenmiştir. Araştırma bulgularına göre gerçekleştirilen
tüm projelerde ürün satışlarından elde edilen gelirlerin bir kısmının sahipsiz hayvanların hayat koşullarını
iyileştirmek üzere HAYTAP’a bağışlandığı ifade edilebilmektedir. Bu projeler sayesinde HAYTAP ayni ve
maddi yardımlar sağlarken aynı zamanda sivil toplum örgütünün daha görünür olduğu ve gönüllü sayısını
artırdığı, markaların ise hem ürün satışlarını artırıp hem de hedef kitlelerde daha olumlu bir şekilde algılanmasına
yardımcı olduğu söylenebilmektedir. The fact that consumers associate their purchasing preferences not only based on functional features, but also
with emotional reasons established with the brand, makes it imperative that brands perform their socially
responsible corporate behavior while performing their marketing efforts. Brands both carry out social
responsibility activities with cause-related marketing (CRM) practices and also have the opportunity to profit by
increasing their sales. Cooperation with brands and non-governmental organizations established within the
framework of social "cause" that draw attention during the campaign while carrying out cause-related marketing
practices may increase the effectiveness of the campaign. In this context, various brands and projects realized by
the Animal Rights Federation (HAYTAP) non-governmental organization cooperated within the scope of causerelated marketing practices were examined. Some of the revenues from product sales in all projects are donated to
HAYTAP to improve the living conditions of stray animals. Thanks to these projects, while HAYTAP provides
in-kind and financial aid, it can be said that the non-governmental organization is more visible and increases the number of volunteers, while the brands both increase product sales and help them perceive the target audiences
more positively.
Volume
9Issue
1Collections
The following license files are associated with this item: