Üniversite Öğrencilerinin Benlik Saygısı ve Yalnızlık Düzeylerinin İncelenmesi
Abstract
Bu çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinde benlik saygısı ve yalnızlık arasındaki
ilişkinin incelenmesidir. Araştırma verileri 2015-2016 eğitim öğretim yılında İstanbul Gelişim
Üniversitesi İktisadi İdari Sosyal Bilimler Fakültesi ’nde öğrenim gören 527 öğrenciden elde
edilmiştir. Araştırmada “Rosenberg Benlik Saygısı Ölçeği” ve “Ucla Yalnızlık Ölçeği”nin
kullanılmış, veriler IBM SPSS 22.0 programıyla analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda
benlik saygısı, insanlara güven duyma, kendilik kavramının sürekliliği, eleştiriye duyarlılık,
depresif duygulanım, hayalperestlik, psikosomatik belirtiler, kişilerarası ilişkilerde tehdit
hissetme, ana baba ilgisi, psişik izolasyon, tartışmalara katılabilme düzeyleri ile yalnızlık
arasında anlamlı ilişki saptanmış; babayla ilişki alt boyutunun, yaş ve cinsiyetin ise yalnızlık
düzeyini etkilemediği; benlik saygısı alt boyutlarının cinsiyet ve yaş ile ilişkili olduğu
belirlenmiştir. This study aims to determine the connection between university students’ self respect and
loneliness. The survey data was provided from 527 students studying at the faculty of Economic
Administrative and Social Sciences, Istanbul Gelişim University, between 2015-2016. In the
survey, ‘Rosenberg Self Respect Scale’ was used along with ‘Ucla Loneliness Scale’, and the
data was analyzed with IBM SPSS 220. According to the survey results, ,there is a remarkable
relation between loneliness and self respect, confidence, self-continuity, sensitivity to criticism,
depressive emotion, fancifulness, psychosomatic symptoms, feeling threatened in relations with
others, parental affection, psychic isolation, level of taking part in a discussion. It has been also
found out that subdimension of relations with the father, age and gender don’t affect level of
loneliness and that subdimensions of self respect are connected to age and gender.
Volume
25Issue
6Collections
The following license files are associated with this item: