Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorVezir Oğuz, Gülsüm
dc.date.accessioned2023-10-13T16:31:26Z
dc.date.available2023-10-13T16:31:26Z
dc.date.issued2017en_US
dc.identifier.issn2147-1185
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/5877
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı perakende giyim sektöründe kişisel satış sürecinde yaratıcı stratejinin satış başarısı üzerine etkisinin araştırılmasıdır. Araştırmanın modeli betimsel tarama modelidir. Araştırmanın evrenini İstanbul ilinde erkek-kadın giyim üzerine faaliyet gösteren perakende giyim mağazalarda çalışan personel oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini 400 çalışan oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak anket formu kullanılmıştır. Anket formu demografik bilgileri içeren beş sorudan, “Yaratıcılık Ölçeği” ve “Satış Başarısı Ölçeği”den meydana gelmektedir. Veriler SPSS 16 paket programında analiz edilmiştir. Verilerin çözümlenmesinde tanımlayıcı istatistiklerden, t testi, ANOVA testi ve korelasyon analizinden faydalanılmıştır. Araştırma soncunda kişisel yaratıcılığın ve örgütsel yaratıcılığın satış başarısı üzerine etkisi olduğu tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate the impact of the creative strategy on sales performance in the personal selling process in the retail clothing sector. The research model is the descriptive survey model. The population of research is comprised of staff working in retail on male-female clothing stores in Istanbul. Research sample consists of 400 employees. A questionnaire form was used as data collection tool in the research. The questionnaire consists of five questions with demographic information, the "Creativity Scale" and the "Sales Performance Scale". The data was analyzed in the SPSS 16 packet program. While analyzing data, descriptive statistics, ttest, ANOVA and correlation analysis were used. As a result of research, it was determined that personal creativity and organizational creativity have an impact on sales performance.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMustafa Süleyman Özcanen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectYaratıcılıken_US
dc.subjectYaratıcı Düşünceen_US
dc.subjectKişisel Satışen_US
dc.subjectSatış Performansıen_US
dc.subjectPerakende Giyim Sektörüen_US
dc.subjectCreativityen_US
dc.subjectCreative Thinkingen_US
dc.subjectPersonal Sellingen_US
dc.subjectSales Performanceen_US
dc.subjectRetail Clothing Sectoren_US
dc.titleYaratıcı Düşüncenin Kişisel Satış Üzerine Etkisi: Perakende Giyim Sektöründe Bir Uygulamaen_US
dc.title.alternativeThe Impact of Creative Thinking on Personal Selling: A Practice in the Retail Clothing Sectoren_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofİnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisien_US
dc.departmentİktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesien_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0002-3265-7272en_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage1247en_US
dc.identifier.endpage1259en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorVezir Oğuz, Gülsüm


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess