Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAlizade, Parisa
dc.date.accessioned2023-10-13T12:36:11Z
dc.date.available2023-10-13T12:36:11Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.issn2687-184X
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/5862
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı teknoloji özelliklerinin ve marka özgünlüğünün markanın işlevsel imajı üzerindeki etkisini ve markanın işlevsel imajının duygusal marka bağlılığı ve markanın özdeğeri üzerindeki etkisini araştırmaktır. Ayrıca, çalışma marka özgünlüğü, marka imajı, marka bağlılığı ve markanın özdeğeri arasındaki ilişkilerde marka itibarının düzenleyici rolünü araştırmayı da amaçlamaktadır. Bu ampirik çalışmada önerilen model Türkiye’de yaşayan ve çevrimiçi alışveriş platformlarından alışveriş yapanlar arasından 480 kişiye uygulanan anketlerle test edilmiştir. Yapısal modelin testi için yapısal eşitlik modellemesi ile yol analizi yapılmıştır. Çalışma bulguları algılanan kullanım kolaylığının ve marka özgünlüğünün markanın işlevsel imajı üzerindeki etkisini, markanın işlevsel imajının duygusal marka bağlılığı ve markanın özdeğeri üzerindeki etkisini ve duygusal marka bağlılığının markanın özdeğeri üzerindeki etkisini desteklemiştir. Ayrıca, çalışmada marka özgünlüğü, markanın işlevsel imajı, duygusal marka bağlılığı ve markanın özdeğeri arasındaki ilişkilerde marka itibarının düzenleyici rolünün ortaya çıkması bu konuda literatürdeki eksiklikleri gidermesi bakımından önemlidir.en_US
dc.description.abstractThe present study aims not only to determine the impact of technology attributes and brand authenticity on functional brand image and the impact of functional brand image on affective brand commitment and brand equity, but also to investigate the moderating role of brand reputation. This empirical study was conducted with a proposed model that was tested with surveys applied to a sample of 480 online shoppers in Turkey. Path analysis were conducted to test the research hypotheses. The study findings elicited the impact of online shoppers’ ease of use perception and brand authenticity on functional brand image, the impact of functional brand image on affective brand commitment and brand equity and the effect of affective brand commitment on brand equity. Furthermore, indicating the moderating role of brand reputation on correlations between brand authenticity, functional brand image, affective brand commitment and brand equity has brought originality to the study.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.relation.isversionof10.53443/anadoluibfd.1254509en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectTeknoloji Özelliklerien_US
dc.subjectMarka Özgünlüğüen_US
dc.subjectMarkanın İşlevsel İmajıen_US
dc.subjectDuygusal Marka Bağlılığıen_US
dc.subjectMarkanın Özdeğerien_US
dc.subjectTechnology Attributesen_US
dc.subjectBrand Authenticityen_US
dc.subjectFunctional Brand Imageen_US
dc.subjectAffective Brand Commitmenten_US
dc.subjectBrand Equityen_US
dc.titleÇevrimiçi Alışveriş Platformlarında Teknoloji Özellikleri ve Marka Özgünlüğünün Marka İmajı, Marka Bağlılığı ve Marka Özdeğerine Etkisinde Marka İtibarının Düzenleyici Rolüen_US
dc.title.alternativeThe Moderating Role of Brand Reputation on The Impact of Technology Attributes and Brand Authenticity on Brand Image, Brand Commitment and Brand Equity on Online Shopping Platformsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofAnadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisien_US
dc.departmentUygulamalı Bilimler Fakültesien_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0001- 9972-6079en_US
dc.identifier.volume24en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage19en_US
dc.identifier.endpage47en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.institutionauthorAlizade, Parisa


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess