dc.contributor.author | Alizade, Parisa | |
dc.date.accessioned | 2023-10-13T12:36:11Z | |
dc.date.available | 2023-10-13T12:36:11Z | |
dc.date.issued | 2023 | en_US |
dc.identifier.issn | 2687-184X | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11363/5862 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı teknoloji özelliklerinin ve marka özgünlüğünün markanın işlevsel imajı üzerindeki etkisini ve
markanın işlevsel imajının duygusal marka bağlılığı ve markanın özdeğeri üzerindeki etkisini araştırmaktır. Ayrıca,
çalışma marka özgünlüğü, marka imajı, marka bağlılığı ve markanın özdeğeri arasındaki ilişkilerde marka itibarının
düzenleyici rolünü araştırmayı da amaçlamaktadır. Bu ampirik çalışmada önerilen model Türkiye’de yaşayan ve
çevrimiçi alışveriş platformlarından alışveriş yapanlar arasından 480 kişiye uygulanan anketlerle test edilmiştir.
Yapısal modelin testi için yapısal eşitlik modellemesi ile yol analizi yapılmıştır. Çalışma bulguları algılanan kullanım
kolaylığının ve marka özgünlüğünün markanın işlevsel imajı üzerindeki etkisini, markanın işlevsel imajının duygusal
marka bağlılığı ve markanın özdeğeri üzerindeki etkisini ve duygusal marka bağlılığının markanın özdeğeri üzerindeki
etkisini desteklemiştir. Ayrıca, çalışmada marka özgünlüğü, markanın işlevsel imajı, duygusal marka bağlılığı ve
markanın özdeğeri arasındaki ilişkilerde marka itibarının düzenleyici rolünün ortaya çıkması bu konuda literatürdeki
eksiklikleri gidermesi bakımından önemlidir. | en_US |
dc.description.abstract | The present study aims not only to determine the impact of technology attributes and brand authenticity on functional
brand image and the impact of functional brand image on affective brand commitment and brand equity, but also to
investigate the moderating role of brand reputation. This empirical study was conducted with a proposed model that
was tested with surveys applied to a sample of 480 online shoppers in Turkey. Path analysis were conducted to test the
research hypotheses. The study findings elicited the impact of online shoppers’ ease of use perception and brand
authenticity on functional brand image, the impact of functional brand image on affective brand commitment and brand
equity and the effect of affective brand commitment on brand equity. Furthermore, indicating the moderating role of
brand reputation on correlations between brand authenticity, functional brand image, affective brand commitment and
brand equity has brought originality to the study. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.relation.isversionof | 10.53443/anadoluibfd.1254509 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | Teknoloji Özellikleri | en_US |
dc.subject | Marka Özgünlüğü | en_US |
dc.subject | Markanın İşlevsel İmajı | en_US |
dc.subject | Duygusal Marka Bağlılığı | en_US |
dc.subject | Markanın Özdeğeri | en_US |
dc.subject | Technology Attributes | en_US |
dc.subject | Brand Authenticity | en_US |
dc.subject | Functional Brand Image | en_US |
dc.subject | Affective Brand Commitment | en_US |
dc.subject | Brand Equity | en_US |
dc.title | Çevrimiçi Alışveriş Platformlarında Teknoloji Özellikleri ve Marka Özgünlüğünün Marka İmajı, Marka Bağlılığı ve Marka Özdeğerine Etkisinde Marka İtibarının Düzenleyici Rolü | en_US |
dc.title.alternative | The Moderating Role of Brand Reputation on The Impact of Technology Attributes and Brand Authenticity on Brand Image, Brand Commitment and Brand Equity on Online Shopping Platforms | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.ispartof | Anadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi | en_US |
dc.department | Uygulamalı Bilimler Fakültesi | en_US |
dc.authorid | https://orcid.org/0000-0001- 9972-6079 | en_US |
dc.identifier.volume | 24 | en_US |
dc.identifier.issue | 3 | en_US |
dc.identifier.startpage | 19 | en_US |
dc.identifier.endpage | 47 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.institutionauthor | Alizade, Parisa | |