Örgütsel Adaletin Sosyal Medya Pazarlamada Marka Kişiliği Algılamaları Arasındaki Farklılık: Havacılık Sektöründe Bir Uygulama
Abstract
Havayolu taşımacılığı hızlı, konforlu ve kaliteli ulaşım hizmeti sunmaktadır. İşletmeye iyi bir imaj oluşturmada ve
kalite sağlamada çalışanların motivasyonu büyük öneme sahiptir. Havacılık sektöründe tüm iş alanlarında çalışan
personel üzerine yapılan bu çalışmada, yönetimde örgütsel adalet kavramının işletmeler için önemi vurgulanmaya
çalışılmıştır. Yöneticilerin karar ve uygulamalarında adalet kavramı çalışanlar tarafından olumlu biçimde
algılanmaktadır. Hem motive edici olmakta, hem de işletme imajına katkı sağlamaktadır. Ayrıca günümüzde marka
imajını destekleyen bir diğer olguda sosyal medyada üretilen, sunulan içerikler ve bu içeriklerin yönetimidir.
İşletmeler internet aracılığıyla içerik ürettiği interaktif iletişim platformu olarak bilinen sosyal medyada
sundukları hizmetleri ve kendilerini tanıtmaktadır. Bir işletmenin sunduğu hizmet ya da ürünü bir başkasından
ayrıt etmeyi sağlayacak olan markanın bir birey gibi kişileştirilmesi ise markanın kişileştirilmesidir.
Bu çalışmadaki amaç işletmedeki çalışanlarda örgütsel adaletin sosyal medya pazarlamanın marka kişiliğine
ilişkisi araştırmaktır. Bu amaçla yapılacak olan nicel araştırmada için Google formlar da oluşturulan anket
formunun uygulanması sonucu elde edilen veriler SPSS 25 programı aracılıyla analizi yapılmıştır. Burada
uygulanan ANOVA ve t-testi sonucunda oluşturulan model doğrultusunda öne sürülen hipotezlerimiz test
edilmiştir. Sonuçta dijitalleşmenin önem kazandığı günümüzde işletmeler sosyal medya pazarlamayı kullanarak
oluşturdukları marka kişiliğinin örgüt içindeki yöneticilerin çalışanlara yönelik örgütsel adaletinde pozitif yönde
anlamlı bir farklılığa sahip olduğu sonucunda ulaşılmıştır. Ayrıca göre 25 yaş altındakiler diğer yaş gruplarına
göre örgütsel adalet algısı daha yüksek olduğu ve örgütsel adalet boyutlarının ortalamalarına bakıldığında,
dağıtımsal adalet 12,11 (±4,45), işlemsel adalet 14,90(±4,8), etkileşimsel adalet 24,59 (±8,44) şeklinde olduğu
görülmüştür. Bu çalışmanın üretim sektöründe de uygulanması ve sonuçların karşılatılması, çalışmanın
genellemesine katkı sağlayacaktır. Air transportation provides fast, comfortable, and high-quality travel services. The motivation of employees plays
a crucial role in creating a positive image for the company and ensuring quality. In this study conducted on personnel working in all areas of the aviation sector, the importance of organizational justice in management for
businesses is emphasized. The concept of justice is perceived positively by employees in managerial decisions and
practices. It not only motivates them but also contributes to the company's image. Furthermore, another factor
that supports brand image in today's world is the content generated on social media and its management.
Businesses use social media, an interactive communication platform where content is produced and shared, to
promote their services and introduce themselves. Personalizing a brand like an individual, which distinguishes a
company's service or product from others, is known as brand personification.
The aim of this study is to investigate the relationship between organizational justice in employees and the brand
personality of social media marketing within the organization. For this purpose, the data obtained through the
implementation of a questionnaire created on Google Forms was analyzed using the SPSS 25 program in a
quantitative research study. The hypotheses put forward were tested based on the model generated through
ANOVA and t-tests applied. As a result, in today's digital age, it was found that businesses using social media
marketing to create brand personality have a significant positive impact on organizational justice toward
employees by managers within the organization. According to the age of 25, the perception of future justice is
higher than the other age characteristics, and it is sensitive to the average of the justice dimensions of the patients,
distributive justice 12.11 (±4.45), procedural justice 14.90 (±4.8), interactional justice 24. 59 (±8.44) values.
Applying this study to the manufacturing sector and comparing the results would contribute to its generalizability.
Volume
58Issue
3Collections
The following license files are associated with this item: