Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorCaner Akın, Güfte
dc.contributor.authorÇevik Taşdemir, Derya
dc.date.accessioned2023-10-12T12:07:19Z
dc.date.available2023-10-12T12:07:19Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.issn2636-7459
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/5848
dc.description.abstractThe curricula at universities were also positively affected by the “Occupational Health and Safety”, which gained importance in recent years within the scope of the International Labour Organization (ILO) directives that came into force, and courses related to the field were added to the curriculum. The aim of this study; To measure and analyze the level of knowledge and awareness of students about Occupational Health and Safety (OHS). In this context, the sample of the research is in Turkey; Istanbul Gelisim University, which is a foundation university, and Gaziantep University, which is a state university, consist of the OHS program students. In this way, a comparison between two different types of universities (state and foundation) was provided. Data were collected through a questionnaire created within the scope of the study. The questionnaire consists of demographic questions and questions about the OHS Awareness Scale. In the research, the data were analysed by using the SPSS 25.0 statistical package program. The scale questions used in this study were collected in a single factor, unlike the original scale. As a result of the study, it has been seen that the presence of a laboratory where applied courses can take place at the university where the students receive OHS education and the fact that their parents are employers positively predict OHS awareness. This situation created the opinion that intra-family dialogues can increase OHS awareness of other family members. This study is important in terms of evaluating the workplace safety culture perspectives that students have about OHS legal practices within the framework of ILO directives and revealing their perspectives on the effectiveness of OHS education.en_US
dc.description.abstractYürürlüğe giren Uluslararası Çalışma Örgütü (ILO) direktifleri kapsamında son yıllarda önem kazanan “İş Sağlığı ve Güvenliği”nden, üniversitelerdeki müfredatlar da olumlu anlamda etkilenmiş, müfredata alan ile ilgili olarak dersler eklenmiştir. Bu çalışmanın amacı; İş sağlığı ve Güvenliğine (İSG) dair öğrencilerin bilgi ve farkındalık düzeyini ölçmek ve analiz etmektir. Bu kapsamda, araştırmanın örneklemini Türkiye’de; vakıf üniversitesi olan İstanbul Gelişim Üniversitesi ile devlet üniversitesi olan Gaziantep Üniversitesi İş Sağlığı ve Güvenliği programı öğrencileri oluşturmaktadır. Bu sayede iki farklı tipteki üniversite (devlet ve vakıf) arası karşılaştırma sağlanmıştır. Veriler çalışma kapsamında oluşturulan bir anket aracılığıyla toplanmıştır. Anket, demografik sorular ve İSG Farkındalık Ölçeğine ilişkin sorulardan oluşmaktadır. Araştırmada SPSS 25.0 istatistik paket programı kullanılarak veriler analiz edilmiştir. Bu çalışmada kullanılan ölçek soruları orijinal ölçekten farklı olarak tek faktörde toplanmıştır. Çalışma sonucunda öğrencilerin İSG eğitimi gördükleri üniversitede uygulamalı derslerin gerçekleşebileceği laboratuvarın olmasının ve ailesinde anne ve/veya babasının işveren olması İSG farkındalığını pozitif yönde yordadığı görülmüştür. Bu durum aile içi diyaloğun diğer aile bireylerinde de İSG farkındalığını artırabileceği görüşünü oluşturmuştur. Bu çalışma, ILO direktifleri çerçevesinde öğrencilerin İSG yasal uygulamaları hakkında sahip oldukları işyeri güvenlik kültürü bakış açılarını değerlendirmek ve iş sağlığı ve güvenliği eğitiminin etkinliği hakkındaki bakış açılarını ortaya koymak bakımından önem arz etmektedir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherDurmuş Günayen_US
dc.relation.isversionof10.32329/uad.1248362en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectOccupational Health and Safetyen_US
dc.subjectOHSen_US
dc.subjectOccupational Health and Safety Trainingen_US
dc.subjectOHS Awarenessen_US
dc.subjectSocial Policyen_US
dc.subjectİş Sağlığı ve Güvenliğien_US
dc.subjectİSGen_US
dc.subjectİş Sağlığı ve Güvenliği Eğitimien_US
dc.subjectİSG Farkındalık Ölçeğien_US
dc.subjectSosyal Politikaen_US
dc.titleChange of Occupational Health and Safety (OHS) University Students’ Perceptions on OHS in Parallel to Vocational Training: The Comparative Analysisen_US
dc.title.alternativeİş Sağlığı ve Güvenliği (İSG) Öğrencilerinin Mesleki Eğitimlerine Paralel Olarak İSG Algılarındaki Değişim: Karşılaştırmalı Bir Analizen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofJournal of University Researchen_US
dc.departmentİstanbul Gelişim Meslek Yüksekokuluen_US
dc.authorid0000-0003-3010-5172en_US
dc.authorid0000-0002-0006-9652en_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage292en_US
dc.identifier.endpage297en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.institutionauthorCaner Akın, Güfte


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess