dc.contributor.author | Begtimur, Mehmet Emin | |
dc.date.accessioned | 2023-10-10T13:56:42Z | |
dc.date.available | 2023-10-10T13:56:42Z | |
dc.date.issued | 2023 | en_US |
dc.identifier.issn | 1308-4445 | |
dc.identifier.issn | 2822-5538 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11363/5833 | |
dc.description.abstract | Etkili ve güzel konuşma, çok eski dönemlerden beri kitleleri etkilemenin ve
yönlendirmenin en etkin aracıdır. Bu iletişim biçimini iyi kullananların başında yöneticiler,
din adamları, komutanlar ve bilginler gelmektedir. Bu kişilerin başarılarının birçoğu dili
güzel ve etkili kullanmaya borçludur aslında. Eski dönemlerde toplumun çok az bir kısmı
topluluk karşısında konuşma ve insanları etkileme imkânına sahipken, yeni iletişim
teknolojilerinin gelişmesiyle birlikte, günümüzde hemen hemen herkesin dolaylı (çevrimiçi)
da olsa topluluk karşısında konuşma, insanları etkileme ve ikna etme, dilin gücünden
yaralanma imkânı bulunmaktadır. Fakat topluluk karşısında yapılan her konuşmanın
kitleleri etkileme gücüne sahip olduğu söylenemez. Üniversitelerde, konferanslarda ve diğer
bilimsel etkinliklerde yapılan konuşmalar son derece objektif ve etkileme düzeyi çok
düşüktür. Siyasetçilerin, din adamlarının, girişimcilerin ya da kişisel gelişim uzmanlarının
konuşmaları ise çok daha etkili, ikna edici ve yönlendiricidir. Ayrıca konuşmacının
kullandığı metot ve tekniklere göre etkileri de değişiklik göstermektedir. Araştırmada,
topluluk karşısında gerçekleştirilen bir sunum ya da konuşmayı etkili ve çok izlenir kılan
faktörün ne olduğunu ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Bu amaçla, TED’in kuruluşundan beri
en çok izlenen ve TED tarafından The Most Popular Talks of All Time olarak seçilmiş 25 adet
TED sunumu örneklem olarak alınmıştır. Örneklem olarak seçilen sunumların yazılı ve sözlü
anlatımına yönelik içerik analizi yapılmıştır. Yapılan içerik analizin sonucunda, topluluk
karşısında gerçekleştirilen bir sunum ya da konuşmayı etkili ve çok izlenir kılan en önemli
hususun, hikâye anlatıcılığı olduğu sonucuna varılmıştır. | en_US |
dc.description.abstract | Effective and beautiful speaking has been the most effective means of influencing
and directing the masses since ancient times. Administrators, clergy, commanders and scholars
are the best users of this form of communication. In fact, most of the success of these people is
due to the beautiful and effective use of language. While very few of the society had the
opportunity to speak in front of the community and influence people in the past, with the
development of new communication technologies, today almost everyone has the opportunity
to speak in front of the community, influencing, persuading and leading people and benefiting
from the power of language, even though indirectly (online). However, it cannot be said that
every public speech has the power to influence the masses. Speeches given at universities,
conferences and other scientific events are extremely objective and have a very low level of
influence. The speeches of politicians, clergy, entrepreneurs or personal development experts
are much more effective, persuasive and guiding. In addition, the effects vary according to the methods and techniques used by the speaker. In the study, it is aimed to reveal what is the
main factor that makes a presentation or speech in front of the public effective and very
watchable.For this purpose, 25 TED presentations, which have been chosen as The Most
Popular Talks of All Time by TED and the most watched since the establishment of TED, were
taken as a sample. Content analysis was conducted for the written and oral expression of the
presentations selected as samples. As a result of the content analysis, it was concluded that
storytelling is the main factor that makes a presentation or speech in front of the community
effective and very watchable. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Motif Yayıncılık | en_US |
dc.relation.isversionof | 10.12981/mahder.1203533 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | TED | en_US |
dc.subject | Hikâye Anlatıcılığı | en_US |
dc.subject | İletişim | en_US |
dc.subject | Etki | en_US |
dc.subject | İçerik Analizi | en_US |
dc.subject | TED | en_US |
dc.subject | Storytelling | en_US |
dc.subject | Communication | en_US |
dc.subject | Effect | en_US |
dc.subject | Content Analysis | en_US |
dc.title | Hikâyenin Gücü: Ted Sunumları Üzerine Bir İçerik Analizi | en_US |
dc.title.alternative | The Power of Story: A Content Analysis of Ted Presentations | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.ispartof | Motif Akademi Halkbilimi Dergisi | en_US |
dc.department | Uygulamalı Bilimler Fakültesi | en_US |
dc.authorid | 0000-0003-4458-3976 | en_US |
dc.identifier.volume | 16 | en_US |
dc.identifier.issue | 41 | en_US |
dc.identifier.startpage | 230 | en_US |
dc.identifier.endpage | 247 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.institutionauthor | Begtimur, Mehmet Emin | |