Halkla İlişkilere Eleştirel Bir Bakış
Abstract
İçinde yaşamakta olduğumuz dijital dünyanın en önemli kavramlarından biri şüphesiz ki imajdır. Hem kurumsal örgütler hem de bireyler ellerindeki tüm imkânlarıyla kendilerinin imajını en iyi şekilde inşa etme çabasındalar. Bireysel sosyal medya hesaplarından paylaşılan fotoğraflardan tutalım resmi kurumların website içeriklerine kadar ve sabah evden çıkarken
ayna karşısında kendine çeki düzen verme girişiminden profesyonel manipülatörlerin manipülasyonlarına kadar hepsi birer imaj inşa etme, gerçeği
yeniden üretme ve algı yönetme çabalarıdır. Artık imaj gerçeklerle örtüşen
değil sadece gerçeğin gömleğini giymiş sahtelerden ibaret olmuştur. Bu çabaların ardında yatan mantık aslında, insanların gerçeğe dair algılarının
değiştirilmesidir. Gerçekleri doğru bilgilerle yansıtmak yerine, gerçekleri
sahte bilgilerle olduğundan daha güzel, daha iyi, daha güçlü ve daha demokratik göstermek amaçlanmaktadır. Elbette ki günümüz kapitalist dünyasında bu işi hem siyasi hem de ekonomik gücü elinde tutunlar ve tutmak
isteyenler için en iyi yapanlardan biri de halkla ilişkileri endüstrisidir. Çalışmada, halk ve ilişki kavramlarından hareket edilerek halkla ilişkilerin
yaygın ve alternatif tanımları, halkla ilişkilerin gelişme modelleri ve tarihsel gelişimi üzerine durulmuştur. Bununla birlikte, halkla ilişkilerin halkla
ilişkilerini yapan egemen çalışmaların aksine, halkla ilişkilerin tarihsel gelişimi ve halkla ilişkilere yönelik kuramsal yaklaşımlar eleştirel bakış açısıyla
değerlendirilmiştir. Özellikle halkla ilişkilere yönelik bilinen ve alışagelmiş
kuramsal açıklamalar eleştirel bakış açısıyla sentezlenmeye çalışılmıştır. One of the most important concepts of the digital world we live
in is undoubtedly image. Both corporate organizations and individuals are
trying to build their own image in the best way with all the means in their
access. From the photos shared on individual social media accounts to the
website contents of official institutions, from the attempt to make up in
front of the mirror when leaving home in the morning to the manipulations
of professional manipulators, they are all efforts to build an image, reproduce reality and manage perception. The image is no longer a match with
the truth, but only the fakes wearing the shirt of the truth. The rationality
behind these efforts is to change people's perceptions of reality. Instead of
reflecting the realities with correct information, it is aimed to show the realities as more beautiful, better, stronger and more democratic than it was
with false information. Of course, in today's capitalist world, the public relations industry is one of the best performers for those who hold both political and economic power, and those who want to keep it. The study focuses
on common and alternative definitions of public relations, development
models and historical development of public relations, based on the concepts of public and relations. However, unlike the dominant studies on
public relations, the historical development of public relations and theoretical approaches to public relations have been critically evaluated. In particular, known and customary theoretical explanations for public relations have
been tried to be synthesized from a critical point of view.
Volume
9Issue
36Collections
The following license files are associated with this item: