Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorEyice Basev, Sinem
dc.date.accessioned2023-10-06T17:55:10Z
dc.date.available2023-10-06T17:55:10Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.issn2149-9446
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/5803
dc.description.abstractThe expansion of technology and the Internet in the 21st century, along with the increase in access power and the introduction of digital and social media sectors, has led to a shift in the understanding of advertising. Parallel to these advancements, it has been explored how quickly people are adopting smart mobile devices that have evolved with the advancement of computer technology, and how advertisements and advertisement designs can be created using these devices. As a result of the development of 3D graphics and software technologies as well as computer technologies, the evolution of virtual reality technology from the past to the present has been examined in the following step. The emergence of today's virtual reality glasses, their entry into the consumer's life, and their impact have been discussed. The reasons for the adoption of this technology by companies producing mobile technology, as well as the reasons for producing glasses suitable for their own devices, have also been discussed. It was also attempted to analyze the compatibility of these virtual glasses with mobile devices and the fact that advertising began to shift as a result of these advances. Content analysis, one of the qualitative research methodologies, was utilized to determine the effects, contributions, and changes that all of these recent technological advancements have had on the contemporary advertising environment. Using Lipton's matcha tea campaign as a case study, the purpose of this study is to investigate the relationship between virtual reality technology and modifying advertising perceptions. As a research method, document analysis, one of the qualitative research methodologies, was utilized. In this regard, Scottish tea manufacturer Lipton released their advertising for Japanese Matcha tea in 2016 in VR 360 degrees on YouTube. In the campaign, actual photographs shot in 360 degrees and modeled images were combined and displayed by mixing them with the assistance of the computer. When we analyze VR technology in terms of advertising in the future, people can watch, order, play, and even control what they want without leaving their homes; At the same time, it is anticipated that they can save time while doing these.en_US
dc.description.abstract21. Yüzyıl içerisinde teknoloji ve internetin gelişimiyle birlikte, erişim gücünün artması, dijital ve sosyal medya alanlarının ortaya çıkmasıyla reklamcılık anlayışının değişimine neden olmuştur. Bu gelişimlere paralel olarak bilgisayar teknolojilerinin de ilerlemesiyle, ortaya çıkan akıllı mobil cihazların, insanlar tarafından tüketilerek hızlı benimsendiği, reklamların ve reklam tasarımlarının bu cihazlar üzerinden nasıl yapılabileceği tartışılmıştır. Daha sonraki süreçte bilgisayar teknolojilerinin yanı sıra, 3 boyutlu grafik ve yazılım teknolojilerinin de gelişiminin bir sonucu olarak sanal gerçeklik teknolojisinin nasıl ortaya çıktığı ve gelişim gösterdiği geçmişten bugüne araştırılmıştır. Günümüzde çıkan sanal gerçeklik gözlüklerinin ortaya çıkışı ve tüketicinin hayatına girmesi ve bıraktığı etki; mobil teknoloji üreten firmalar tarafından bu teknolojinin benimsenmesi ve kendi cihazlarına uygun gözlükler üretmelerinin nedenleri aktarılmaya çalışılmıştır. Çıkan bu sanal gözlüklerin mobil ile uyumlu çalışması ve reklamcılığın bu gelişmelerden etkilenerek, değişime uğramaya başlaması da incelenmeye çalışılmıştır. Son dönemde yaşanan tüm bu teknolojik gelişmelerin günümüz reklam dünyasına ne gibi etki, katkı ve değişikliklere sebep olduğu nitel araştırma yöntemlerinden biri olan içerik inceleme kullanılarak yapılmıştır. Bu bağlamdan yola çıkılarak araştırmanın amacı, sanal gerçeklik teknolojisi ve değişen reklam algısının Lipton matcha çayı reklamı örneği üzerinden incelenmesidir. Araştırma yöntemi olarak nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi kullanılmıştır. Bu bağlamda İskoç çay markası Lipton, 2016 yılında Japonya’ya özgü Matcha çayı için yaptığı reklamı YouTube üzerinden VR 360 derece olarak sunmuştur. Reklamda 360 derece çekilmiş gerçek görüntüler ve modellenmiş görseller kullanılıp, bilgisayar yardımıyla birleştirilerek sunulmuştur. Gelecekte reklamcılık açısından VR teknolojiyi değerlendirdiğimizde, insanların evlerinden çıkmadan istedikleri şeyleri izleyebildikleri, sipariş edebildikleri, oynayabildikleri ve hatta kontrol edebildikleri; aynı zamanda bunları yaparken zamandan tasarruf edebilecekleri düşünülmektedir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherTRTen_US
dc.relation.isversionof10.37679/trta.1206349en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.subjectVirtual Realityen_US
dc.subjectMediaen_US
dc.subjectTechnologyen_US
dc.subjectLiptonen_US
dc.subjectReklamcılıken_US
dc.subjectSanal Gerçekliken_US
dc.subjectMedyaen_US
dc.subjectTeknolojien_US
dc.subjectLiptonen_US
dc.titleVirtual Reality Technology and Changing Ads: The Lipton Caseen_US
dc.title.alternativeSanal Gerçeklik Teknolojisi ve Değişen Reklamlar: Lipton Örneğien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofTRT Akademien_US
dc.departmentUygulamalı Bilimler Fakültesien_US
dc.authorid0000-0001-8936-1985en_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue17en_US
dc.identifier.startpage200en_US
dc.identifier.endpage217en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.institutionauthorEyice Basev, Sinem


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess