Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDemir, Yeliz
dc.contributor.authorSağlam, Kübra
dc.date.accessioned2023-10-06T17:07:15Z
dc.date.available2023-10-06T17:07:15Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.issn2528-9411
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/5800
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, X, Y ve Z kuşağı mensubu bireylerin Türk kahvesi tüketim alışkanlıklarını ve kuşak farklılığının bireylerin Türk kahvesiyle ilgili algıladıkları bilgi düzeyi üzerindeki etkisinin belirlenmesidir. Araştırmada, nicel araştırma yöntemlerinden anket tekniği uygulanarak kolayda örnekleme yöntemi ile 730 kişiden kullanılabilir veri elde edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre, X, Y ve Z kuşağı mensubu bireylerin Türk kahvesini tercih etme ve etmeme nedenlerinde benzerlik ve farklılıklar olduğu saptanmıştır. Ayrıca kuşak farklılığının bireylerin Türk kahvesiyle ilgili algıladıkları bilgi düzeyi üzerinde istatistiksel açıdan anlamlı bir farklılığa neden olmadığı belirlenmiştir. Buna karşın, Türk kahvesi tüketim sıklığının katılımcıların Türk kahvesiyle ilgili algıladıkları bilgi düzeyi üzerinde istatiksel açıdan anlamlı bir farklılığa neden olduğu tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this research is to determine the Turkish coffee consumption habits of individuals belonging to the X, Y, and Z generations and the effect of generational differences on the level of knowledge perceived by individuals about Turkish coffee. In the study, usable data were obtained from 730 people by using the convenience sampling method and the survey technique, one of the quantitative research methods. According to the findings, it has been determined that there are similarities and differences in the reasons for preferring or not preferring Turkish coffee among members of the X, Y, and Z generations. In addition, it was determined that the generational difference did not cause a statistically significant difference in the level of knowledge perceived by individuals about Turkish coffee. On the other hand, it was determined that the frequency of consumption of Turkish coffee caused a statistically significant difference in the level of knowledge perceived by the participants about Turkish coffee.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Aydın Üniversitesien_US
dc.relation.isversionof10.17932/IAU.GASTRONOMY.2017.016/gastronomy_v07i1004en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectAlgılanan bilgi düzeyien_US
dc.subjectTürk kahvesien_US
dc.subjectTüketim alışkanlığıen_US
dc.subjectTüketicien_US
dc.subjectXYZ kuşağıen_US
dc.subjectPerceived knowledge levelen_US
dc.subjectTurkish coffeeen_US
dc.subjectConsumption habiten_US
dc.subjectConsumeren_US
dc.subjectXYZ generationen_US
dc.titleX, Y ve Z Kuşaklarının Türk Kahvesi Tüketim Alışkanlıklarına Yönelik Bir Araştırmaen_US
dc.title.alternativeA Study on Turkish Coffee Consumption Habits of X, Y and Z Generationsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofAYDIN GASTRONOMYen_US
dc.departmentİstanbul Gelişim Meslek Yüksekokuluen_US
dc.authorid0000-0003-0184-6828en_US
dc.authorid0000-0002-3564-7934en_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage57en_US
dc.identifier.endpage73en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.institutionauthorSağlam, Kübra


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess