Dunning-Kruger Sendromu ve Kurumsal Dışavurum
Abstract
Bu çalışmanın amacı literatürde henüz dikkatlerin yoğunlaşmamış olduğu bir konu
olan Dunning-Kruger sendromu ile kurumsal dışavurumun arasındaki bağlantıyı irdelemektir.
Çalışmanın ilk aşamasında Dunning-Kruger sendromu açıklanırken; ikinci aşamada kurumsal
dışavurum kavramına değinilerek kurumsal dışavurum kavramının kapsamının altı çizilmiştir.
Elde edilen veriler ile basın bülteni örnekleri ışığında karşılaştırmalı olarak iki farklı markanın
dışavurum stratejilerinin ele alındığı çalışmada, yaşayan birer organizma olarak nitelediğimiz
kurumların da sendrom geliştirebildikleri ve söz konusu sendromların kendilerini çevreye
yansıtış biçimlerini etkilediğine ulaşılmıştır. Çalışma kapsamında bir takım nesnel veriler göz
önüne alınarak basın bültenlerindeki iletişim stratejisinin ‘gerçeklik’ ile bağlantısı incelenirken,
kurumların kendilerini basın bültenlerinde yansıttığı kadar başarı olup olmadıkları tartışılmıştır.
Kurumların kendilerini çevreye doğru şekilde yansıtmaları aşamasında ise halkla ilişkiler
mesleğinin eğitim işlevine duyulan ihtiyacın altı çizilerek, kurumsal dışavurum stratejisinin
belirlenmesinde kurumların halkla ilişkilerin uzmanlığına güvenmeleri yönünde gereklilik
ortaya koyulmuştur. Purpose of this study is to examine the relation between corporate expression and DunningKruger syndrome which is an understudied subject yet. Firstly, Dunning-Kruger syndrome is
explained, then concept of corporate expression is mentioned and the scope of it is clarified. In
this study, expression strategies of two separate brands are handled by comparing gathered data
and examples of press releases; it is concluded that corporations, which are stated as a living
organisms, could develop syndromes and this syndromes could affect their projections. Having
regard to objective data, relation between communication strategies of press releases and reality
studied, then it’s argued that whether corporates are as successful as they project themselves in
press releases. In the phase of correct projection of corporates, importance of education of public
relations profession is underlined and it is presented that corporates’ need of relying to public
relations experts in the process of corporate expression strategy making.
Volume
4Issue
3Collections
The following license files are associated with this item: