Muhasebecilerin Üretim İşletmelerinde Yeni Ürün Geliştirme Faaliyetine Etkileri Üzerine Ampirik Bir Çalışma
Özet
Muhasebecilerin, üretim işletmelerinde gerçekleşen yeni ürün geliştirme sürecine
katkıları gelişme gösteren bir fenomen olarak düşünülmektedir. Bununla birlikte,
muhasebecilerin yeni ürün geliştirme ekiplerindeki rolleri üzerine özellikle
ampirik yönden çok az dikkat çekilmiştir. Bu çalışma muhasebecilerin, üretim
işletmelerinde gerçekleşen yeni ürün geliştirme sürecindeki rolleri ve katkılarını
analiz etmektedir. 35 firmanın üretim ve muhasebe departmanları üzerinden
temellendirilen çalışmada, regresyon analizi, korelasyon analizi ve faktör analizi
metotlarını kullanılarak yapılan değerlendirmede, muhasebecilerin yeni ürün
geliştirmeye katkılarının ile yeni ürünün pazara giriş hızı ve pazar başarısı
yönünden pozitif yönlü bir ilişki olduğu belirlenmiştir. İlaveten, muhasebecilerin
üretim departmanı profesyonelleri ile işbirliği yapmalarının yeni ürünün maliyeti
üzerinde pozitif etkisi olduğu belirlenmiştir. Çalışma bazı teorik ve yönetimsel
çıkarımlar sağlamıştır. Teorik yönden, muhasebe profesyonellerinin bütün işletme
operasyonlarına, özellikle üretim departmanına katkısını ürün performansı
yönünden göstermektedir. Yönetimsel uygulamalar yönünden elde edilen
çıkarımlara bakıldığında ise, yöneticilerin muhasebeciler ile üretim departmanı,
özellikle yeni ürün geliştirme ekibi arasındaki işbirliğini ve iletişimi artırmaları
gerektiği görülmektedir. The contribution of accountants to new product development process in
manufacturing firms is considered an emerging phenomenon in the cost
accounting literature. However, little attention is given to the role of accountants
in product development teams in particular in an empirical context. This study analysis of accountant’s role and their contribution in new product development
project in manufacturing firms. By studying production and accounting
departments of 35 firms, it was found, on the basis of using the regression
analysis correlation analysis and factor analysis method that the accountant’s
contributions positively related to the speed-to market, and the market success of
new products. In addition, it was demonstrated that accountant’s collaboration
with production professionals has a positive influence on the costs of new
product. This study has several theoretical and managerial implications. In terms
of theoretical implications, this study enhances the contribution of accountant’s
for all business operations especially production department, and tests its impact
on the project performance. In terms of managerial implications, this study
suggests that managers should enhance the role of accountant’s to enhance the
project performance. In particular, managers should promote collaboration and
increase communication between accountant’s production department workers,
especially the members of new product development team.
Cilt
15Sayı
15Bağlantı
https://hdl.handle.net/11363/5694Koleksiyonlar
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: