Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzdemir, Zafer
dc.contributor.authorÇetinkaya, Aysel
dc.date.accessioned2023-09-27T12:05:54Z
dc.date.available2023-09-27T12:05:54Z
dc.date.issued2015en_US
dc.identifier.issn1308-2140
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/5674
dc.description.abstractUndoubtedly consumer goods and consumption patterns. Individual identities today (virtual identites) have increasingly become symbolic and replaceable concepts, not only quickly consumed but may also be purchased / traded. Especially in social media, individuals have begun to gain social visibility by sharing information about themselves via the underlying platforms. Individuals today can constantly reveal and express themselves via social media. By stiching every information (sometimes fictional) regarding their social environment, consumption habits, families and relationships, they form virtual identities. Acording to Eraslan (2013), ıt is observed that the limitations of public spaces and time are transformed into new forms in the social media and individuals, who build society, get socialized in this transformed visibility. Physical definitions like existing in the public space that enable sociality are in a mental and physical exchange with virtual definitions like being visible in the social media. Individuals feeling that they have explored new freedom areas by means of these interfaces reinforce the new type of publicity, of which they have become a part, with the motivation of that feeling. As well as the communication based on visual sharings like pictures, photos, videos, films; the text-based communication like blogs, microblogs, forums, dictionaries and chat rooms, and the open ends of the renewed time and space feeling produce bodies and identities that are either alternative or proponent to sovereign representation styles. "Selfie" photos, which started to gain enormous popularity in Turkish social media recently, have become an important factor for building such identities. This study will furnish concepts such as reformation of identity through social media, symbolic and non-verbal communications, exhibitionism, self-presentation will be discussed using Goffman's theoretical approaches. In addition, people’s Selfie habits will be measured by a survey.en_US
dc.description.abstractÇağımız toplumlarında kimliği oluşturan en önemli faktör hiç şüphesiz ki tüketim malları ve tüketim kalıplarıdır. Kimlikler, bu tüketim kültürü içinde şekillenerek hızla tüketilen, satın alınabilen ve kısa sürede değiştirilebilen sembolik bir görünüm haline gelmiştir. Özellikle sosyal medya ile birey, kendisine ilişkin bilgileri üyesi olduğu platformlar üzerinden sergileyerek toplumsal bir görünürlük kazanmaya başlamıştır. Birey, sosyal medya üzerinden sürekli kim olduğunu sergilemekte ve içinde bulunduğu sosyal çevreye, tüketim alışkanlıklarına, aile ve arkadaşlık ilişkilerine dair bilgileri istediği şekilde kurgulayarak, görselliğe dayalı bir kimlik oluşturma yoluna gitmektedir. Eraslana’a göre (2013), zaman ve mekan kavramları, sosyal medya ile yeniden şekillenmekte, bireyler ise bu dönüşmüş görünürlüğün içinde sosyalleşmeye çalışmaktadır. Sosyalliği mümkün kılan kamusal alanda var olmak gibi fiziksel tanımlar, sosyal medyada görünür olmak gibi sanal tanımlarla zihinsel ve bedensel düzeyde değiş tokuş halindedir. Oluşan bu ara yüzler sayesinde yeni özgürlük alanları keşfettiği hissiyle hareket eden birey, parçası olduğu yeni kamusallık türünü de bu hissin motivasyonuyla pekiştirmektedir. Resim, fotoğraf, video, film gibi görsel paylaşım ağırlıklı iletişimin yanında blog, mikroblog, forum, sözlük, sohbet, tanışma odaları gibi metin tabanlı iletişim ile yenilenmiş zaman ve mekan hissinin açık uçları, egemen temsiliyet tarzlarına alternatif ya da yandaş bedenleri ve kimlikleri doğurmaktadır. Son zamanlarda sosyal medyada yoğun olarak paylaşılan özçekim fotoğraflar, bireyin kimlik inşasında önemli bir araç haline gelmiştir. Türkiye’de de insanlar sosyal medya hesapları üzerinden kendi çektikleri özçekim fotoğrafları sıklıkla kullanmaktadırlar. Çalışmada, kimliklerin sosyal ağlar yoluyla yeniden oluşumu; sembolik ve sözsüz iletişim, gösteri toplumu, gözetlenme ve benliğin sunumu gibi kavramlar, Goffman’ın kuramsal yaklaşımlarıyla irdelenecektir. Ayrıca insanların özçekim kullanma alışkanlıkları bir anket yapılarak ölçümlenmeye çalışılmıştır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherMehmet Dursun Erdemen_US
dc.relation.isversionof10.7827/TurkishStudies.8913en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectSocial mediaen_US
dc.subjectSelfieen_US
dc.subjectSelf-presentationen_US
dc.subjectPhotoen_US
dc.subjectSosyal medyaen_US
dc.subjectÖzçekimen_US
dc.subjectBenliğin sunumuen_US
dc.subjectFotoğrafen_US
dc.titleBuilding Social Media Identity in Turkey: Using Selfiesen_US
dc.title.alternativeTürkiye'de Sosyal Medya'da Kimlik İnşası: Özçekim Kullanımıen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofTurkish Studies (Elektronik)en_US
dc.departmentİktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesien_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0003-0398-4378en_US
dc.identifier.volume10en_US
dc.identifier.issue14en_US
dc.identifier.startpage597en_US
dc.identifier.endpage612en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorÖzdemir, Zafer


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess