60-66 Aylık Çocukların Empati Beceri Düzeylerinin Anne Empati Beceri Düzeyi Açısından İncelenmesi
Abstract
Bu çalışmanın amacı okul öncesi kuruma giden 60-66 aylık çocukların empati becerilerinin
anne empati beceri düzeyleri açısından incelenmesidir. Anne empati beceri düzeyleri ile çocukların
empati becerileri arasındaki ilişkiyi gösteren bu çalışma tarama modelindedir. Araştırmanın çalışma
grubunu 60-66 ay çocuğa sahip 106 anne ve çocukları oluşturmuştur. Araştırmada annelere Empatik
Beceri Ölçeği B Formu ve anne ve çocukların demografik bilgilerini belirlemek için Kişisel Bilgi
Formu uygulanırken, eş zamanlı olarak çocuklara Empatik Beceri Ölçümü uygulanmıştır. Verilerin
analizi SPSS 18.0 paket programıyla anne empati beceri düzeyi ile çocukların empati beceri düzeyi
arasındaki ilişkiyi belirlemek için ise pearson korelasyon analizi kullanılarak sınanmış ve elde
edilen analiz sonucu yorumlanmıştır. Araştırmanın sonucunda; örnekleme alınan 60-66aylık okul
öncesi dönem çocuklarının empatik beceri düzeylerinin yüksek olduğu, bu dönem çocuklarının
annelerinin empatik beceri düzeylerinin orta düzeyde olduğu ve çocuklar ile annelerinin empatik
beceri düzeyleri arasında anlamlı bir ilişki bulunmadığı saptanmıştır. The aim of this study is to analyze the emphathy skills of 60-66 months children, who
attend to preschool education, in terms of mothers' emphathy skill levels. This study, which shows
the relationship between mothers' and children's emphaty skill levels, is a survey model. The
working group of this study consists of 106 mothers, who have 60-66 months children, and their
children. While emphathic skill scale B form and personal information form were carried out to
mothers in order to define mothers' and children's demographic information, emphathic skill
measurement was carried out to children synchronously. The analysis of the data was done with
SPSS 18.0 pocket programme but in order to define the relationship between mothers' and children's
emphaty skill levels, it was tested by using Pearson correlation analysis and obtained analysis result
was commented. As a result of the research, it is stated that as samples, 60-66 months preschool
children's emphathic skill levels are high but their mothers' emphatic skill levels are in medium
level and there is no meaningful relationship between children's and their mothers' emphathic skill
levels.
Volume
5Issue
2Collections
The following license files are associated with this item: