Çalışanların Liderlik, Mobbing ve İş Tutumu Arasındaki İlişkilerinin İncelenmesi: Nahçivan Öğretmenler Enstitüsü
Abstract
Yapılan bu çalışmada liderlik, mobbing (yıldırma) ve iş tutumu gibi
kavramlar üzerinde durularak ve geçmişten günümüze süregelen liderlik
teorilerine, mobbing algılarına detaylı olarak yer verilmiştir. Liderlik
tarzlarından hangilerinin mobbing oluşumuna zemin hazırladığını, bunun
çalışanların iş tutumu performansları üzerinde nasıl etkiler oluşturabileceği
ve çalıştığı kurumlardaki çalışma süresinin liderlik tarzları ile mobbing
algısının arasındaki ilişkiyi ölçerek, bunun iş tutumu üzerinde nasıl etki
yaratabileceği gibi hususlar, yapılan bu çalışmada belirtilmiştir. Çalışmada
araştırma birimi olarak, Nahçivan Özerk Cumhuriyeti!nde bulunan
Nahçivan Öğretmenler Enstitüsü (NÖE) seçilmiştir. Nahçivan Öğretmenler
Enstitüsü bünyesinde yer alan yöneticiler (rektör, rektör yardımcısı, dekan
ve bölüm başkanı) ve çalışanları (öğretim görevlisi/üyesi) arasındaki
iletişim şekli ve davranış tarzlarını belirlemek amacıyla SPPS 22 istatiksel
analiz programından yararlanılmıştır. Çalışanların demografik
özelliklerinin yanı sıra, çalıştıkları birimlerinden de bilgi edinerek liderlik
tarzlarının ve mobbing algısının; çalışanların iş tutumu, iş performansı
üzerine etkilerinin önemi vurgulanmıştır. Araştırmanın sonucunda,
çalışanların mobbing davranışı ve liderlik özellikleri ile iş tutumu arasında
anlamlı bir ilişki olduğu görülmüştür. In this study, concepts of leadership, mobbing and job attitude are
emphasized, and leadership theories and mobbing perceptions are given in detail from past to present. Issues such as leadership styles create the basis
for mobbing, how this may have an impact on the performance of employees'
work attitude, and how this can have an impact on job attitude by measuring
the relationship between leadership styles and mobbing perception in the
institutions. In the study, research unit was chosen Nakhchivan Teachers
Institute (NTI), located in Nakhchivan Autonomous Republic. SPPS 22
statistical analysis program was used in order to determine the
communication style and behaviors between administrators (rector, vicerector, dean and head of department) and employees (lecturers) at
Nakhchivan Teachers Institute. In addition to the demographic
characteristics of the employees, the importance of leadership styles and the
effects of mobbing perception on employees' job attitude and job
performance was emphasized by obtaining information. As a result of the
study, it was observed that there was a significant relationship between the
behavior of mobbing and characteristics of leadership for employees and
their job attitude.
Volume
5Issue
1Collections
The following license files are associated with this item: