dc.contributor.author | Bağcan, Sarp | |
dc.date.accessioned | 2023-09-21T09:28:52Z | |
dc.date.available | 2023-09-21T09:28:52Z | |
dc.date.issued | 2021 | en_US |
dc.identifier.issn | 1308-5298 | |
dc.identifier.issn | 2148-4260 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11363/5605 | |
dc.description.abstract | Covid 19 pandemisi ulusal ve küresel açıdan ekonomi ve sağlık sorunlarının birleşerek
daha büyük sorunlar oluşturmasına sebep olmuş, toplumsal düzene belirsizlikler ve
tehditler getirmiştir. Bu ortamda kamu ve özel kurumların davranışları genel ekonomik
ihtiyaçlar ve insanların bu yeni dönemdeki duygu ve ihtiyaçlarını karşılamak açısından
kesişebilmektedir. Türkiye’de de doğal olarak bir panik ve olumsuzluk havası
yaşanmıştır. İnsanlar sağlık kaygısıyla birlikte işgücünden çekilme, işsizlik vb.
kaygılarını bir arada yaşamakta, hissetmektedir. Panik, belirsizliğin en yüksek düzeyde
yaşandığı pandeminin patlak verdiği anda özellikle yüksektir ve yarattığı karmaşa
ortamıyla incelenmeye değer bir süreçtir. Bu ortamda kurumların topluma yaklaşımlarını
gözlemlemek amacıyla “Pandemi (toplumsal panik) anında konuyla ilgili reklamlarda
hangi çekicilikler kullanılmaktadır?”, “Toplumsal bir panik anında şirketler/markalar
iletişim açısından nasıl tepki vermekte ve hareket etmektedir?” soruları sorulmuş;
pandeminin ilgili döneminde yayınlanan reklamlardan beş tanesi seçilmiştir. Kurumların
bu reklamlarla topluma verdikleri tepki, duygusal ve rasyonel mesajlar, Pollay’ın reklam
çekiciliği bağlamında değerlendirilmiştir. İlgili kurumların anlık olarak toplumu
anlamaya çalıştıkları, toplumun duygusal ve rasyonel beklentilerine cevap verdikleri
görülmüştür. Bu süreçte tehditlerin muğlak ve etkisi azaltılmış şekilde, duygusallık içinde
aktarılan olumlu rasyonel mesajların ise oldukça net şekilde verildiği gözlemlenmiştir.
İlgili kurumların toplumun duygusal durumuna uygun hareket ettikleri görülmüştür. | en_US |
dc.description.abstract | The Covid 19 pandemic poses major economic and health problems worldwide. The
disease, which has become a social problem with the combination of economy and health
problems in national and global levels, has brought uncertainty and threats in the social
order, especially from the first moment it emerged. At this point, the behaviors of public
and private institutions (corporations) may intersect to meet the feelings and needs of both
the economy and people in this new era. Turkey and the world is in a panic and negativity.
People withdraw from the workforce due to health concerns, unemployment, etc. feel the
concerns at the same time. Panic is especially high at the outbreak of the pandemic, when
the uncertainty is at its highest, and is a process worth examining with the chaos it creates.
In this environment, in order to observe the approaches of institutions to society, “Which
appeals are used in related advertisements during a pandemic (social panic)?”, “How do
companies/brands react and act in terms of communication in a time of social panic?”
questions were asked. In this respect, five of the related advertisements made by these
corporations when the pandemic first appeared were selected. In the study, the reaction,
emotional and rational messages of the corporations to the society with these
advertisements were evaluated in the context of Pollay's advertising appeals. It is seen
that corporations tried to understand the public's emotions and rationality, and respond to
public's expectations. In this process, it was observed that the threats were given in an
ambiguous and reduced form, and the positive rational messages conveyed in
emotionality were given quite clearly. It has been observed that corporations act in
accordance with the sense of society. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Ahmet Kara | en_US |
dc.relation.isversionof | 10.29228/Joh.49538 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | COVID 19 | en_US |
dc.subject | Reklamcılık | en_US |
dc.subject | Reklam | en_US |
dc.subject | Reklam çekiciliği | en_US |
dc.subject | COVID 19 | en_US |
dc.subject | Advertising | en_US |
dc.subject | Advertisement | en_US |
dc.subject | Advertising appeal | en_US |
dc.title | Kurumların Toplumsal Konularda Tepkisini Reklamlarda Gözlemlemek: Covid 19 Çıkış Ve İlk Tepe Noktasını İçeren Süreçte Reklamların İncelenmesi | en_US |
dc.title.alternative | Observing the Reaction of Corporations on Social Issues in Advertisements: Examination of Ads in the Process Including COVID19 Initial and Its First Peak | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.ispartof | Tarih Okulu Dergisi | en_US |
dc.department | İktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | en_US |
dc.authorid | 0000-0001-8075-378X | en_US |
dc.identifier.volume | 14 | en_US |
dc.identifier.issue | 52 | en_US |
dc.identifier.startpage | 2211 | en_US |
dc.identifier.endpage | 2245 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.institutionauthor | Bağcan, Sarp | |