dc.contributor.author | Özan, Mustafa | |
dc.date.accessioned | 2023-09-21T06:34:37Z | |
dc.date.available | 2023-09-21T06:34:37Z | |
dc.date.issued | 2021 | en_US |
dc.identifier.issn | 1309-0712 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11363/5597 | |
dc.description.abstract | Amaç – Bu çalışma ile süreç yönetimi, süreç iyileştirmenin işletme performansına etkileri, ayrıca demografik
değişkenlerle; süreç yönetimi, süreç iyileştirme ve işletme performansı arasındaki ilişkinin analiz edilmesi
amaçlanmıştır.
Yöntem – Bu çalışma kapsamında, niceliksel teknikler kullanılarak, sebep-sonuç ilişkisini ortaya
koyabilecek bir anket uygulaması yapılarak araştırma verileri elde edilmiştir. Elde edilen veriler; faktör
analizleri, güvenilirlik analizi, anova analizi ve regresyon analizleri yardımıyla SPSS istatistik programları
ile çalışmanın amacına uygun hipotezler incelenmiştir. İstanbul ilinde yer alan Gıda lojistiği ve tedarik
faaliyetlerini sürdürmekte olan 474 kişi araştırmanın örneklemini oluşturmuştur.
Bulgular – Bu çalışma için yapılan regresyon denklemi incelendiğinde: süreç tanımlama 1 birim arttığı
zaman finansal olmayan performansında 0,156 birim arttığı; ölçme 1 birim arttığı zaman finansal olmayan
performansında 0,231 birim arttığı; yönetme 1 birim arttığı zaman finansal olmayan performansında 0,187
birim arttığı; iyileştirme 1 birim arttığı zaman finansal olmayan performansında 0,314 birim arttığı tespit
edilmiştir.
Tartışma – Bu çalışmada, süreç yönetimi ve süreç iyileştirmenin işletme performansına etkilerinin ortaya
konulması önem taşımaktadır. Süreç, bir ya da birden fazla girdinin işletme dışında veya içinde yer alan
müşteriler için birer çıkış yolu sağlayan, girdilerin de daha çok çıktıya dönüştürülebilmesine imkan tanıyan
faaliyetlerdir. İşletmelerin rekabet ortamında avantaj elde edebilmeleri ve işletme çerçevesinde yapılacak
faaliyetlere odaklanabilmeleri için süreç yönetimine önem vermeleri gerekir. Dolayısıyla bu çalışmanın,
süreç yönetimi ile süreç iyileştirmelerinin işletmelerin performansına etkilerini ortaya koyabileceği ve
literatüre katkı sağlayabileceği düşünülmektedir. | en_US |
dc.description.abstract | Purpose: With this study, process management, the effects of process improvement on business
performance, also with demographic variables; It is aimed to analyze the relationship between process
management, process improvement and business performance.
Design/methodology/approach – Within the scope of this study, research data will be obtained by applying
a questionnaire that can reveal the cause-effect relationship using quantitative techniques. The data
obtained; With the help of factor analysis, reliability analysis, anova analysis and regression analysis, the
hypotheses suitable for the purpose of the study were examined with SPSS statistical programs. The sample
of the study consisted of 474 people who carry out Food logistics and procurement activities in Istanbul.
Results: When the regression equation for this study is examined: When the process definition increases by
1 unit, non-financial performance increases by 0.156 units; When measurement increases by 1 unit, nonfinancial performance increases by 0.231 units; when management increased by 1 unit, non-financial
performance increased by 0.187 units; It has been determined that when improvement increases by 1 unit,
non-financial performance increases by 0.314 units.
Discussion: In this study, it is important to reveal the effects of process management and process
improvement on business performance. Processes are activities that provide a way out for customers outside
or inside the enterprise for one or more inputs, and enable the inputs to be converted into more outputs.
Businesses need to give importance to process management in order to gain advantage in the competitive
environment and to focus on activities to be carried out within the framework of the business. Therefore,
this study is thought to reveal the effects of process management and process improvements on the
performance of enterprises and contribute to the literature. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Melih Topaloğlu | en_US |
dc.relation.isversionof | https://doi.org/10.20491/isarder.2021.1189 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | Süreç yönetimi | en_US |
dc.subject | Süreç iyileştirme | en_US |
dc.subject | İşletme performansı | en_US |
dc.subject | Process management | en_US |
dc.subject | Process improvement | en_US |
dc.subject | Business performance | en_US |
dc.title | Süreç Yönetimi ve Süreç İyileştirmenin İşletme Performansına Etkilerinin Analizi | en_US |
dc.title.alternative | Analysis of the Effects of Process Management and Process Improvement on Business Performance | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.ispartof | İşletme Araştırmaları Dergisi | en_US |
dc.department | İktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | en_US |
dc.authorid | https://orcid.org/0000-0001-9098-7256 | en_US |
dc.identifier.volume | 13 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 1144 | en_US |
dc.identifier.endpage | 1161 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.institutionauthor | Özan, Mustafa | |