Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzan, Mustafa
dc.date.accessioned2023-09-21T06:34:37Z
dc.date.available2023-09-21T06:34:37Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.issn1309-0712
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/5597
dc.description.abstractAmaç – Bu çalışma ile süreç yönetimi, süreç iyileştirmenin işletme performansına etkileri, ayrıca demografik değişkenlerle; süreç yönetimi, süreç iyileştirme ve işletme performansı arasındaki ilişkinin analiz edilmesi amaçlanmıştır. Yöntem – Bu çalışma kapsamında, niceliksel teknikler kullanılarak, sebep-sonuç ilişkisini ortaya koyabilecek bir anket uygulaması yapılarak araştırma verileri elde edilmiştir. Elde edilen veriler; faktör analizleri, güvenilirlik analizi, anova analizi ve regresyon analizleri yardımıyla SPSS istatistik programları ile çalışmanın amacına uygun hipotezler incelenmiştir. İstanbul ilinde yer alan Gıda lojistiği ve tedarik faaliyetlerini sürdürmekte olan 474 kişi araştırmanın örneklemini oluşturmuştur. Bulgular – Bu çalışma için yapılan regresyon denklemi incelendiğinde: süreç tanımlama 1 birim arttığı zaman finansal olmayan performansında 0,156 birim arttığı; ölçme 1 birim arttığı zaman finansal olmayan performansında 0,231 birim arttığı; yönetme 1 birim arttığı zaman finansal olmayan performansında 0,187 birim arttığı; iyileştirme 1 birim arttığı zaman finansal olmayan performansında 0,314 birim arttığı tespit edilmiştir. Tartışma – Bu çalışmada, süreç yönetimi ve süreç iyileştirmenin işletme performansına etkilerinin ortaya konulması önem taşımaktadır. Süreç, bir ya da birden fazla girdinin işletme dışında veya içinde yer alan müşteriler için birer çıkış yolu sağlayan, girdilerin de daha çok çıktıya dönüştürülebilmesine imkan tanıyan faaliyetlerdir. İşletmelerin rekabet ortamında avantaj elde edebilmeleri ve işletme çerçevesinde yapılacak faaliyetlere odaklanabilmeleri için süreç yönetimine önem vermeleri gerekir. Dolayısıyla bu çalışmanın, süreç yönetimi ile süreç iyileştirmelerinin işletmelerin performansına etkilerini ortaya koyabileceği ve literatüre katkı sağlayabileceği düşünülmektedir.en_US
dc.description.abstractPurpose: With this study, process management, the effects of process improvement on business performance, also with demographic variables; It is aimed to analyze the relationship between process management, process improvement and business performance. Design/methodology/approach – Within the scope of this study, research data will be obtained by applying a questionnaire that can reveal the cause-effect relationship using quantitative techniques. The data obtained; With the help of factor analysis, reliability analysis, anova analysis and regression analysis, the hypotheses suitable for the purpose of the study were examined with SPSS statistical programs. The sample of the study consisted of 474 people who carry out Food logistics and procurement activities in Istanbul. Results: When the regression equation for this study is examined: When the process definition increases by 1 unit, non-financial performance increases by 0.156 units; When measurement increases by 1 unit, nonfinancial performance increases by 0.231 units; when management increased by 1 unit, non-financial performance increased by 0.187 units; It has been determined that when improvement increases by 1 unit, non-financial performance increases by 0.314 units. Discussion: In this study, it is important to reveal the effects of process management and process improvement on business performance. Processes are activities that provide a way out for customers outside or inside the enterprise for one or more inputs, and enable the inputs to be converted into more outputs. Businesses need to give importance to process management in order to gain advantage in the competitive environment and to focus on activities to be carried out within the framework of the business. Therefore, this study is thought to reveal the effects of process management and process improvements on the performance of enterprises and contribute to the literature.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMelih Topaloğluen_US
dc.relation.isversionofhttps://doi.org/10.20491/isarder.2021.1189en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectSüreç yönetimien_US
dc.subjectSüreç iyileştirmeen_US
dc.subjectİşletme performansıen_US
dc.subjectProcess managementen_US
dc.subjectProcess improvementen_US
dc.subjectBusiness performanceen_US
dc.titleSüreç Yönetimi ve Süreç İyileştirmenin İşletme Performansına Etkilerinin Analizien_US
dc.title.alternativeAnalysis of the Effects of Process Management and Process Improvement on Business Performanceen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofİşletme Araştırmaları Dergisien_US
dc.departmentİktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesien_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0001-9098-7256en_US
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage1144en_US
dc.identifier.endpage1161en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.institutionauthorÖzan, Mustafa


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess