Hanehalkı Dijital Teknoloji Sahipliği Açısından Sosyoekonomik Bir Analiz
Abstract
Bu çalışmada bireylerin gelir ve sosyodemografik özelliklerinin yanında, istihdam, kişisel
gelişim ve/veya e-ticaret gibi amaçlarla da dijital teknolojilere sahip olmaya istekli olabilecekleri göz
önüne alınmaktadır. Bu doğrultuda çalışmanın amacı, Türkiye’de dijital teknoloji sahipliği üzerinde
etkisi olan gelir ve sosyodemografik faktörlerle beraber, hanede tercih edilen teknoloji
uygulamalarının etkilerini araştırmaktır. Bu amaç doğrultusunda, TÜİK 2021 Hanehalkı Bilişim
Teknolojileri Kullanım Araştırması Mikro Veri Seti ve genelleştirilmiş sıralı logit yöntemi
kullanılmıştır. Elde edilen bulgular, gelir seviyesinin dijital teknoloji sahipliğinin genişletilmesinde
tek başına yeterli olamayacağını, e-ticaret, e-beceriler ve çevrimiçi kurs alma gibi ilgili faktörlerin de
ele alınması gerektiğini göstermektedir. In this study, individuals may be willing to have digital technology ownership for purposes
such as employment, personal development, and/or e-commerce, as well as their income and
sociodemographic characteristics. In this direction, the study aims to investigate the effects of preferred
technology applications in the household and income and sociodemographic factors that impact digital
technology ownership in Türkiye. For this purpose, Turkstat 2021 Household Information
Technologies Usage Research Micro Data Set and generalised ordered logit method were used. The
findings indicate that more than income alone is needed to expand digital technology ownership, and
related factors such as e-commerce, e-skills, and online course taking should also be addressed.
Volume
31Issue
56Collections
The following license files are associated with this item: