Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSözer, Edin Güçlü
dc.contributor.authorUzpeder, İbrahim
dc.contributor.authorÖzcan, Hakan
dc.date.accessioned2023-08-12T13:20:04Z
dc.date.available2023-08-12T13:20:04Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.issn2148-2586
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/5285
dc.description.abstractIncreased mobile technology adoption, the convenience of one-click shopping using mobile apps, and the rise of the COVID-19 pandemic have shifted consumer preferences, habits, and priorities in their communication, transaction, and consumption processes. As a reflection of these changes, the growth of the online food delivery (OFD) market has gained tremendous momentum in the last couple of years. Unlike physical store retail services and non-food item delivery services, OFD services require adapting the retail service mix. This study aims to generate a holistic view of OFD service marketing by determining the role of adapted OFD service mix elements in shaping consumers’ utilitarian and hedonic value perceptions regarding the service provided, which may influence consumers’ satisfaction and switching intentions. The findings confirm the significant effect of OFD service mix elements, namely quality, convenience, and price factors, on consumers’ utilitarian and hedonic value perceptions. Utilitarian value perceptions positively influence customer satisfaction with OFD services. On the other hand, results confirm no significant effect of hedonic value perceptions on customer satisfaction. Increasing customer satisfaction levels related to OFD services negatively affect consumers’ switching intentions.en_US
dc.description.abstractArtan mobil teknoloji kullanımı, mobil uygulamaları kullanarak tek tıkla alışveriş yapma kolaylığı ve COVİD-19 salgınının yükselişi, iletişim, işlem ve tüketim süreçlerinde tüketici tercihlerini, alışkanlıklarını ve önceliklerini değiştirmiştir. Bu değişikliklerin bir yansıması olarak, çevrimiçi yemek teslimatı (OFD) pazarının büyümesi son birkaç yılda muazzam bir ivme kazanmıştır. Fiziksel mağaza perakende hizmetleri ve gıda dışı ürün teslimat hizmetleriyle karşılaştırıldığında, OFD hizmetleri perakende hizmet karmasının özel olarak uyarlanmasını gerektirmektedir. Bu çalışma, OFD hizmet karması öğelerinin, tüketicilerin memnuniyetlerini ve hizmet sağlayıcı değiştirme niyetlerini etkilemesi beklenen faydacı ve hedonik değer algılarını şekillendirmedeki rolünü belirleyerek, OFD hizmet pazarlamasına bütüncül bir bakış açısı oluşturmayı amaçlamaktadır. Araştırma bulguları, kalite, uygunluk ve fiyattan oluşan OFD hizmet karması unsurlarının, tüketicilerin faydacı ve hedonik değer algıları üzerindeki önemli etkisini doğrulamaktadır. Faydacı değer algıları, OFD hizmetlerine yönelik müşteri memnuniyetini olumlu yönde etkilemektedir. Diğer taraftan, hedonik değer algılarının müşteri memnuniyeti üzerinde anlamlı bir etkisi tespit edilememiştir. OFD hizmetlerine ilişkin müşteri memnuniyet düzeylerinin artması, tüketicilerin hizmet sağlayıcı değiştirme niyetlerini olumsuz yönde etkilemektedir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherACC Publishingen_US
dc.relation.isversionof10.15295/bmij.v11i2.2250en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectOnline Food Deliveryen_US
dc.subjectService Marketingen_US
dc.subjectCustomer Satisfactionen_US
dc.subjectÇevrimiçi Yemek Teslimatıen_US
dc.subjectHizmet Pazarlamasıen_US
dc.subjectMüşteri Memnuniyetien_US
dc.titleThe role of services mix and value-based benefits on customer switching intention: A study on online food delivery services platformsen_US
dc.title.alternativeHizmet karması ve değer temelli faydaların müşterilerin firma değişim niyeti üzerindeki rolü: Çevrimiçi yemek teslimatı hizmeti platformları üzerine bir çalışmaen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofBusiness and Management Studies: An International Journalen_US
dc.departmentUygulamalı Bilimler Fakültesien_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0003-4984-4629en_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0003-3027-6289en_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0002-4000-9830en_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage640en_US
dc.identifier.endpage657en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.institutionauthorÖzcan, Hakan


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess