Örgütsel Değer Farklılığı Ölçeğinin Geliştirilmesi
Özet
Amaç- Çalışanların değer farklılıklarını bulmak için örgütsel değer farklılıkları ölçeğinin
geliştirilmesi bu çalışmanın amacını oluşturmaktadır.
Yöntem- Araştırma metodolojik bir çalışma olup on safhalı bir model ile yapılmıştır. 1210
çalışandan anket yöntemiyle veriler toplanmıştır.
Bulgular- Ölçek, 48 ifade ile 9 faktörlü bir yapıdan oluşmuştur. Cronbach’s Alpha
katsayısının 0,88, KMO değerinin 0,93, toplam açıklanan varyansın 54,37 olduğu
görülmüştür. Doğrulayıcı Faktör Analizi sonucunda GFI değerinin 0,91, NFI değerinin
0,93, CFI değerinin 0,96, CMIN/DF değerinin 2,54 ve RMSEA değerinin 0,036 olduğu
bulunmuştur.
Tartışma- Çalışanların örgütteki iş performanslarının arttırılması için onların değer
farklılıklarının bilinmesi gerekmektedir. Örgütler için geliştirilen bu ölçek bu anlamda
önem taşımaktadır. Purpose- The aim of this study is to develop the organizational value differences scale to
find the value differences of the employees.
Design/methodology/aproach- The research is a methodological study and was conducted
with a ten-phase model. Data were collected from 1210 employees by survey method.
Findings- The scale consists of a 9-factor structure with 48 statements. Cronbach's Alpha
coefficient was 0.88, KMO value was 0.93 and total explained variance was 54,37. As a result
of the Confirmatory Factor Analysis, it was found that the GFI value was 0.91, the NFI
value was 0.93, the CFI value was 0.96, the CMIN/DF value was 2.54, and the RMSEA value
was 0.036.
Discussion- In order to increase the job performance of the employees in the organization,
their value differences should be known. This scale, which was developed for
organizations, is important in this sense.
Cilt
15Sayı
2Bağlantı
https://hdl.handle.net/11363/5247Koleksiyonlar
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: