Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorMaral, Taylan
dc.date.accessioned2023-08-09T08:49:26Z
dc.date.available2023-08-09T08:49:26Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.issn2587-1285
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/5221
dc.description.abstractBasının temel işlevi haber ve bilgi vermektir. Ardından eğitici ve öğretici işlevi gelir. Basın toplumsallaştırır, eğlendirir. Nihayetinde tüm bu işlevlerinin sonucunda kamuoyu oluşturur, kamuoyunu yönlendirir. Basın daha çok basılı yayınlar için kullanılırken, medya daha kapsayıcı şekilde iletişim ortamını ve iletişim araçlarını tanımlamaktadır. Gündelik kullanımda basın ile medya kavramsal olarak birbirinin yerine kullanılan terimler haline gelmiştir. Basın kavramı yerine medya ifadesinin kullanımı iletişim araçlarındaki teknolojik sıçramaların bir sonucudur. Geleneksel basının internet medyasına, ardından dijital medyaya evrilmesiyle gazeteciliğin eğlendirici ve oyalayıcı özelliği artmıştır. Medyanın eğlendirme işlevi özellikle internet sonrası teknolojik gelişmeler, akıllı cihazlar ve mobil telefonlar aracılığıyla yeryüzündeki hemen her bireye ulaşmıştır. Akıllı telefonlarla habere ulaşma hızının yanı sıra çok çeşitli uygulamalarla insanların bilgiye ulaşma seçenekleri de artmıştır. İnsandaki oyun oynama, olayları oyunlaştırma dürtüsü bu cep telefonu uygulamalarıyla her yaş aralığında farklı yollardan tatmin edicidir. Oyun sektöründe bütçesi milyarlarca dolarla ifade edilen oyun uygulamaları bu talebin sonucudur. Oyun uygulamalarının hayatın her alanında kullanımı “oyunlaştırma” kavramını ortaya çıkarmıştır. Oyunlaştırma bir uygulama olarak insanoğlunun eğitiminden iş yaşantısına kadar birçok alanda yaygınlaşmaktadır. Oyunlaştırmanı en çok uygulama alanı bulduğu meslek gazetecilik olmuştur. Haber içerikleri artık oyunlaştırılarak sunulmaya başlanmıştır. Bu uygulamanın kullanımı haberin geniş kitlelere daha kolay ulaşmasında ve anlaşılıp içselleştirilmesinde önemli rol oynamaktadır. Bu çalışmada gazetecilik faaliyeti olarak haberin oyunlaştırılması uygulamaları kaynak tarama yöntemiyle incelenmiştir. Bu bağlamda haberin oyunlaştırılması çalışmalarına yer veren The New York Times ve The Guardian gazetelerinden haber örnekleri seçilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe main function of the press is to give news and information. Then comes the educational and instructive function. The press socializes and entertains. Ultimately, as a result of all these functions, it creates public opinion and directs it. While the press is mostly used for printed publications, the media more inclusively defines the communication medium and means of communication. In everyday use, the press and the media have become conceptually interchangeable terms. The use of the expression media instead of the concept of press is a result of technological leaps in communication tools. With the evolution of traditional press to internet media and then digital media, the entertaining and distracting feature of journalism has increased. The entertainment function of the media has reached almost every individual in the world, especially through post-internet technological developments, smart devices and mobile phones. In addition to the speed of accessing news with smart phones, people’s options for accessing information have increased with a wide variety of applications. The human urge to play games and gamify events is satisfying in different ways in all age ranges with these mobile phone apps. Game applications, whose budget is expressed in billions of dollars in the gaming industry, are the result of this demand. The use of game applications in all areas of life has revealed the concept of “gamification”. As an application, gamification is becoming widespread in many areas from human education to business life. The profession in which gamification finds the most application area has been journalism. News content is now being presented through gamification. The use of this application plays an important role in reaching the news more easily to large masses and in understanding and internalizing it. In this study, the gamification practices of news as a journalistic activity were examined by the source scanning method. In this context, news samples were selected from The New York Times and The Guardian newspapers, which include the gamification of news.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnkara Hacı Bayram Veli Üniversitesien_US
dc.relation.isversionofhttps://doi.org/10.55609/yenimedya.1264458en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectGazeteciliken_US
dc.subjectHaberen_US
dc.subjectOyunlaştırmaen_US
dc.subjectMedyaen_US
dc.subjectEğlenceen_US
dc.subjectJournalismen_US
dc.subjectNewsen_US
dc.subjectGamificationen_US
dc.subjectMediaen_US
dc.subjectFunen_US
dc.titleGazeteciliğin Dijital Dönüşümü ve Haberin Oyunlaştırılmasıen_US
dc.title.alternativeExamination of TV Channels in Terms of Social Media Journalismen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofYeni Medyaen_US
dc.departmentİktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesien_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0003-4508-4001en_US
dc.identifier.issue14en_US
dc.identifier.startpage39en_US
dc.identifier.endpage55en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.institutionauthorMaral, Taylan


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess