Çocukluk çağı travmalarının yaşantıya etkisi, depresyon ve yaratıcılık arasındaki ilişki
Abstract
Giriş: Depresyon kişilerin yaşama karşı ilgilerinin azalması, yaşam enerjisinin günden güne tükenerek devam etmesi hali şeklinde tanımlanmaktadır. Depresyonun kişiler üzerindeki etkilerinin farklılıklar ortaya çıkarması, çalışmanın temeli niteliğindedir. Bu kapsamda çocukluk çağı döneminde travma yaşantılarının bireylerin depresyon ve yaratıcılık durumuna etkisi ele alınmıştır. Amaç: Çocukluk çağı travması yaşamış olan kişilerin yaşantıya etkisi, depresyon ile yaratıcılık arasındaki ilişkinin, travma yaşamamış kişiler ile arasında fark olup olmadığı araştırılmaktadır. Gereç ve Yöntem: Araştırmamda rehberlik servisinden destek alan bireylerin, depresyon ile yaratıcılık arasındaki ilişkinin değerlendirilmesi amacı ile 200 kişi ile çalışma yapılmıştır. Çalışmada Beck Depresyon, Çocukluk Çağı Ruhsal Travma ölçeği, Yaratıcılık ölçeği uygulanmıştır. Kullanılan ölçme aracı ile tespit edilen bulgular, alt amaçlara göre istatistiksel teknikler ile analiz edilmiştir. Katılımcılara uygulanmış olan ölçekler, SPSS 21Windows paket programı kullanılarak istatistiksel işlemlere devam edilmiştir. Bulgular: Yaratıcılık ile Çocukluk Çağı Travmaları alt boyutu ile Duygusal İhmal, Fiziksel İhmal, Fiziksel İstismar, Duygusal İstismar ve Cinsel İstismar arasında bağ kurulamamaktadır. Depresyon ile Çocukluk Çağı Travmaları alt boyutu olan Duygusal İhmal, Fiziksel İhmal, Fiziksel İstismar, Duygusal İstismar ve Cinsel İstismar arasında bağ kurulabilmektedir. Sonuç: Araştırmanın birinci hipotezi: "Bireylerde çocukluk çağı travması ile depresyon arasında ilişki vardır." Kabul edilmiştir. Araştırmanın ikinci hipotezi: "Bireylerde çocukluk çağı travması ile yaratıcılık arasında ilişki vardır." Reddedilmiştir. Introduction: Depression is defined as a decrease in the awareness of people against life, a state in which life energy is exhausted from day to day. The effects of depression on individuals are the basis for the study to reveal differences. In this context, the effects of traumatic experiences of individuals on depression and creativity status were discussed. Objective: The relationship between depression and creativity, whether there is a difference between those who have experienced trauma, and the effect on the ages of those who have experienced childhood trauma is beinginvestigated. Material and Method: In this study, 200 individuals were studied with the aim of evaluating the relationship between depression and creativity. Beck Depression, Childhood Mental Trauma Scale, Creativity scale was used in the study. The data obtained with the measuring instrument used were analyzed with statistical techniques appropriate to the sub-objectives. The scales applied to participants were continued with statistical procedures using SPSS 21 windows package program. Findings: There is no significant relationship between Creativity and Childhood Trauma sub-dimension Emotional Neglect, Physical Neglect, Physical Abuse, Emotional Abuse and Sexual Abuse. Depression shows significant relationships between Childhood Trauma sub-dimension of Emotional Neglect, Physical Neglect, Physical Abuse, Emotional Abuse and Sexual Abuse Result: The first hypothesis of the study: "Individuals with childhood trauma is the relationship between depression. "It has been accepted. The second hypothesis of the research: "There is a relationship between creativity in individuals with childhood trauma." Is Rejected.
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [572]
The following license files are associated with this item: