Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorMahamoud, Moussa Houssein
dc.date.accessioned2023-07-21T18:25:13Z
dc.date.available2023-07-21T18:25:13Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/5050
dc.descriptionDanışman: DR. ÖĞR. ÜYESİ ASLI DİYADİN LENGER Yer Bilgisi: İstanbul Gelişim Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı / İşletme (İngilizce) Bilim Dalı Konu: İşletme = Business Administrationen_US
dc.description.abstractSales promotions are a marketing tool used by both manufacturers and retailers. They are used by manufacturers to increase sales to retailers (trade promotions) and consumers (consumer promotions). Marketing communication is a process that extends beyond marketing promotion concepts and includes presenting the entire marketing mix to consumers. The main purpose of this study is to examine the effects of sales promotion and consumer satisfaction on purchase intention and brand loyalty. In this study, the survey method was chosen as the data collection method, and instantaneous work was carried out due to time constraints. In order for the questionnaire to be sampled, it is necessary to either observe or communicate with the participant. In this research, a survey of 250 participants was conducted by communicating with the sample representing the main mass. Furthermore, a questionnaire form was applied to the participants in the internet environment due to the limited time, budget constraint, and easier access to the participants. As a result of the research information methodology, the data was coded and transferred to the computer environment in order to evaluate the data obtained in the research with statistical tests. The SPSS 23.0 package program was used in coding this data and using various statistical analysis methods for the statistical tests. After the data was coded, it was carefully entered into the computer, and when the process was finished, the statistical tests used in data analysis were determined, including The Cronbach's Alpha coefficient, the Reliability, Frequency Distribution, Mean-Standard Deviation, Factor Analysis, Correlation, and Regression tests. As a result of our research, we discovered that consumers prefer promotional products over no promotional products, and that they perceive sales promotions as a reminder of their needs. We also discovered that the consumer satisfied his purchase intention by going to the market where the promotion was made. We also noticed that brand loyalty is influenced by consumer recommendations to others.en_US
dc.description.abstractSatış promosyonları hem üreticiler hem de perakendeciler tarafından kullanılan bir pazarlama aracıdır. Üreticiler tarafından perakendecilere (ticari promosyonlar) ve tüketicilere (tüketici promosyonları) yönelik satışları artırmak için kullanılırlar. Pazarlama iletişimi, pazarlama promosyonu kavramlarının ötesine geçen ve tüm pazarlama karmasının tüketicilere sunulmasını içeren bir süreçtir. Bu çalışmanın temel amacı, satış promosyonlarının ve tüketici memnuniyetinin satın alma niyeti ve marka sadakati üzerindeki etkilerini incelemektir. Bu çalışmada veri toplama yöntemi olarak anket yöntemi seçilmiş, zaman kısıtı nedeniyle anlık çalışma gerçekleştirilmiştir. Anketin örneklenebilmesi için katılımcının ya gözlemlenmesi ya da katılımcı ile iletişim kurulması gerekmektedir. Bu araştırmada ana kütleyi temsil eden örneklem ile iletişime geçilerek 250 katılımcıya anket uygulanmıştır. Ayrıca kısıtlı zaman, bütçe kısıtı ve katılımcılara erişimin daha kolay olması nedeniyle internet ortamında katılımcılara anket formu uygulanmıştır. Araştırma bilgi metodolojisi sonucunda araştırmada elde edilen verilerin istatistiksel testlerle değerlendirilebilmesi için veriler kodlanarak bilgisayar ortamına aktarılmıştır. Bu verilerin kodlanmasında ve istatistiksel testler için çeşitli istatistiksel analiz yöntemlerinin kullanılmasında SPSS 23.0 paket programı kullanılmıştır. Veriler kodlandıktan sonra dikkatli bir şekilde bilgisayara girilmiş ve işlem bittiğinde veri analizinde kullanılan istatistiksel testler Cronbach's Alpha katsayısı, Güvenilirlik, Frekans Dağılımı, Ortalama-Standart Sapma, Faktör Analizi, Korelasyon ve Regresyon testleri olmak üzere belirlenmiştir. Araştırmamızın sonucunda, tüketicilerin promosyonlu ürünleri promosyonsuz ürünlere tercih ettiklerini ve satış promosyonlarını ihtiyaçlarının bir hatırlatıcısı olarak algıladıklarını keşfettik. Ayrıca tüketicinin satın alma niyetini promosyonun yapıldığı markete giderek tatmin ettiğini keşfettik. Ayrıca marka sadakatinin tüketicinin başkalarına tavsiyelerinden etkilendiğini fark ettik.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectSales promotionen_US
dc.subjectMarketing communicationen_US
dc.subjectPurchase intentionen_US
dc.subjectBrand loyaltyen_US
dc.subjectSatış promosyonuen_US
dc.subjectPazarlama iletişimien_US
dc.subjectSatın alma niyetien_US
dc.subjectMarka sadakatien_US
dc.titleThe role of sales promotion on the business marketing communications strategiesen_US
dc.title.alternativeSatış geliştirmenin işletme pazarlama iletişimi stratejilerindeki rolüen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess