dc.contributor.author | Başal, Murat | |
dc.date.accessioned | 2023-07-08T06:38:12Z | |
dc.date.available | 2023-07-08T06:38:12Z | |
dc.date.issued | 2022 | en_US |
dc.identifier.issn | 2148-4287 | |
dc.identifier.issn | 2148-7189 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11363/4969 | |
dc.description.abstract | Yazar: Brittany HENNESSY,
Influencer: Sosyal Medya Çağında Marka
Yaratmak (Influencer: Building Your
Personal Brand in the Age of Social Media),
Alara ERGİN (çev.),
İstanbul: Nova Yayınları,
2022, 208 s.
ISBN: 978-625-8489-23-1
Dijital ve sosyal medyanın gelişimiyle birlikte işletmeler markalarını tanıtacak
birilerini bulmayı amaçlamaktadır. Kelime olarak etkileyen kişi olarak denilen
influencerlar yazarı böyle bir kitap yazmaya yönlendirmiştir. Kitabın yazarı, gece hayatı
bloğunda yazarlık, ardından sosyal medya stratejisti ve şimdide Hearst Magazines Digital
Media’da influencer stratejileri ve işbirlikleri bölümünde kıdemli yönetici olan Brittany
Hennessy, sosyal medya çağında kendi markanızı yaratmanızı sağlayacaktır. Influencer
dünyasının tüm detaylarını ve püf noktalarını rakipsiz bir anlayışla
aktarmaktadır. Deneyimleriyle birlikte görüşlerine yer verdiği bu çalışmada, kendisi de
bir influencer olan ve yine bu alanın ilkleri olarak gösterilen Brittany Hennessy’nin
Influencer Sosyal Medya Çağında Marka Yaratmak adlı çalışması tanıtılmaya çalışılmıştır.
Yazar bu kitapta içerik olarak influencerın pazarlama dünyasında başarılı olmak adına
gerekli duydukları tüm temel bilgileri sunmaya çalışmaktadır. Sosyal medyada kitleleri
etkilemek ve markanızı sunarak hak etiğiniz şirkete ulaşmak adına faydalı bir kitap
olacaktır. Influencerların ne olduğunu belirtmek amacıyla bu çalışmayı yapmaktadır.
Yaptığınız işten nasıl para kazanacağınız konusunda yönlendirici olmaktadır.
İnfluencerların durumu hakkında genel bilgi vermeye çalışan bu kitap alanıyla ilgili
kullanıcılara kaynak olacak bir başvuru niteliğindedir. Instagram’da gezerken sizde
diğerleri gibi olmak istediğinizde yol gösterici bilgi verecek bir kitaptır. Dört ana kısım ve
sekiz bölümden oluşan bu eserin hedef kitlesi influencer olmak isteyenlere temel
deneyimleriyle bilgi sağlamaktır. Kitapta tek bir metodoloji ele alınmıştır. Yani yazarın
yaşamsal deneyimlerinin anlatıldığı kişisel görüşler ve önerilere yer verilmiştir.
Markalarını etkin hala gelmeye çalışan işletmelerin yapmaya çalıştığı büyük
kampanyalarda etili olmak istemekteler. Influencerlerın nasıl etkili olacağını anlatmaya
çalışan yazarın yazdığı bu yazı sayesinde ilkeleri belirleyerek alandakilere yönlendirici
bir rehber olacaktır. Influencerların yapacakları etkili iletişimden para kazanmalarına kadarki sürece yönelik önerileri bünyesinde barındırmaktadır. 208 sayfadan oluşan kitap
dört kısım ve sekiz bölümden oluşmaktadır. Yazar tüm bölümlerde yaşanmış örnek
olaylarla desteklerken son bölümde alanla ilgili bir de terimler sözlüğü vererek çalışmayı
tamamlamıştır. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | İstanbul Gelişim Üniversitesi Yayınları / Istanbul Gelisim University Press | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | Kitap incelemeleri | en_US |
dc.subject | Book Reviews | en_US |
dc.subject | Brittany HENNESSY | en_US |
dc.subject | Influencer | en_US |
dc.subject | Sosyal medya çağı | en_US |
dc.subject | Marka yaratmak | en_US |
dc.title | Kitap İncelemesi - 1: Influencer: Sosyal Medya Çağında Marka Yaratmak | en_US |
dc.type | review | en_US |
dc.relation.ispartof | İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi | en_US |
dc.department | İstanbul Gelişim Meslek Yüksekokulu | en_US |
dc.authorid | https://orcid.org/0000-0003-1440-659X | en_US |
dc.identifier.volume | 9 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 748 | en_US |
dc.identifier.endpage | 752 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.institutionauthor | Başal, Murat | |