Lüks Tüketim Mallarında İşletmenin Yönetimsel Başarısı: Chanel No.5 Marka Örneği
Abstract
Tüketim farklı şekillerde meydana gelse bile her daim için var olan ve olacak bir
olgudur. Sanayi devriminin sonrası üretim artmasıyla birlikte insanlar için ihtiyaç dışı
dahi olsa tüketim olgusu önemli bir etken haline gelmiştir. Kapitalizm, tüketimi gerek
reklamlarla gerek çeşitli pazarlama yöntemleriyle özendirici ve ilgi çekici hale getirmiştir.
Markaların yarattıkları çeşitli imajlarla ürünleri tanıtma ve pazarlama potansiyelleri
günümüzde önemli bir yer tutmaktadır. Yüksek maliyetlerine karşın pek çok lüks marka
tüketim toplumu tarafından tercih edilmekte ve tüketilmektedir. Bu makale çalışmasında,
lüks tüketimde önemli bir yer edinen Chanel No.5 markası ele alınmış olup, Chanel No.5
kokusunun lüks tüketimde neden tercih edildiği, tarihçesi ve bu markanın lüks tüketim
malları içerisinde yer edinmesini sağlayan işletmenin yönetimsel başarısı incelenmiştir. Consumption is ever lasting no matter how differently it may occur. The increasing
manufacturing since the industrial revolution has made redundant consumptions
important. Consumption has gained an allure with capitalism due to various advertising
or marketing methods. Brands make labels for their products and their promotion and
marketing potentials are important to us these days. Even though they are high in price,
many luxury brands are being favored and used by consumers. Chanel No.5 brand which
has achieved a very important role in luxury consuming was approached in this study.
The reasons of why Chanel No.5 scent is widely prefered in luxury consumption, its
background and the administrative success behind making this brand attain a place in
luxury market was reviewed.
Volume
9Issue
2The following license files are associated with this item: