Bilgisayar Oyunlarının Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Öğretiminde Kullanılabilirliği
Abstract
Bu çalışmada, bilgisayar oyunlarının siyaset bilimi ve kamu yönetimi öğretiminde
kullanılabilirliği örnek seçilen bilgisayar oyunları üzerinden irdelenmektedir. İncelemek
üzere piyasada bilinirliği ve popülerliği olan oyunlar arasından 21 adet oyun seçilmiştir.
Geniş bir yelpaze örneği sunabilmek için, 1998-2016 yılları arasında piyasaya sürülen,
gerçek zamanlı veya sıra tabanlı oyun mekaniğine sahip strateji ve şehir planlama
oyunları incelenmiştir. İncelemede, oyun mekaniği, coğrafya, dönem, kamu yönetiminde
nasıl kullanılabileceği gibi ölçütler esas alınmıştır. Sonuçta, söz konusu oyunların
mekaniğinin oyuncuya aktif bir kamu yöneticisi olarak hareket etme imkânı tanıdığı,
oyuncunun bağımsız karar alma ve uygulama imkânı bularak farklı yönetim tercihlerinde
bulunma, bu tercihlerin (kamu politikalarının) etki ve sonuçlarını gözlemleme olanağı
sağladığı söylenebilir. Oyunlar siyasi tarih bilgisinin verilmesinde kullanılabilir. Bununla
birlikte söz konusu oyunlar, yönetsel teorik bilgi ve mevzuat uygulamaları alanında çok
az bilgi sunmaktadır. Genel olarak lisans öğretiminin bilgisayar oyunlarıyla ikmal
edilmesi mümkündür: Oyunlar, görsel yardım araçlarının gelişmiş bir adımı olarak
yorumlanabilir ve bir rehber gözetiminde kullanılabilir. In this study, the usability of computer games in political science and public
administration teaching is examined through exemplary computer games. For review, 21
games were selected from among the popular games in the market. In order to present a
wide range of examples, strategy and city planning games with real-time or turn-based
game mechanics, released between 1998-2016, were examined. In the analysis, criteria
such as game mechanics, geography, period, how it can be used in public administration
were taken as basis. In conclusion, it can be said that the mechanics of the games in
question allow the player to act as an active public manager, and the player has the
opportunity to make independent decisions and make different management choices, and to observe the effects and consequences of these choices (public policies). Games can be
used to give information on political history. However, the games in question offer very
little information on managerial theoretical knowledge and legislative applications. In
general, it is possible to supplement undergraduate education with computer games:
Games can be interpreted as an advanced step of visual aid tools and used under the
guidance of a guide.
Volume
9Issue
2The following license files are associated with this item: