Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKöse, Zeynep
dc.contributor.authorGölpek, Filiz
dc.contributor.authorErkılıç, Turan Akman
dc.date.accessioned2023-06-23T09:31:22Z
dc.date.available2023-06-23T09:31:22Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.issn2148-4287
dc.identifier.issn2148-7189
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/4917
dc.description.abstractKüreselleşmenin yaygınlaşmasının ardından bilim ve teknolojide yaşanan gelişmeler ekonomik büyümenin belirleyicilerinin değişmesine neden olmuştur. Geleneksel büyüme teorilerinin günümüz büyüme modellerini açıklamakta yetersiz kalması nedeni ile içsel büyüme modelleri ortaya çıkmıştır. İçsel büyüme modellerinden olan Lucas Modeli’nde beşeri sermayenin bir ekonomik büyüme belirleyicisi olarak kabul edilmiştir. Ülkede uygulanan eğitim, sağlık ve teknoloji politikalarının etkin uygulanması sonucunda beşeri sermaye ortaya çıkmaktadır. Bu yönü ile eğitim için yapılan harcamaların büyümeyi artırdığını söylemek mümkündür. Bu çalışmanın amacı, 1994- 2018 dönemi için seçilmiş OECD ülkelerinde eğitim harcamaları ile ekonomik büyüme arasındaki ilişkinin analiz edilmesidir. Elde edilen sonuçlara göre, eğitim harcamalarının ekonomik büyüme üzerinde pozitif bir etkisi olduğu sonucuna varılmıştır.en_US
dc.description.abstractFollowing the spread of globalization, developments in science and technology have caused the determinants of economic growth to change. Endogenous growth models have emerged due to the inadequacy of traditional growth theories in explaining today's growth models. In the Lucas Model, which is one of the endogenous growth models, human capital is accepted as an economic growth determinant. Human capital arises as a result of the effective implementation of education, health and technology policies implemented in the country. With this aspect, it is possible to say that expenditures for education increase growth. The aim of this study is to analyze the relationship between education expenditures and economic growth in selected OECD countries for the period 1994-2018. According to the results, it is concluded that education expenditures have a positive effect on economic growth.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Yayınları / Istanbul Gelisim University Pressen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.17336/igusbd.831568en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectEkonomik büyümeen_US
dc.subjectGeleneksel Büyüme Teorilerien_US
dc.subjectİçsel Büyüme Teorilerien_US
dc.subjectLucas Modelien_US
dc.subjectEğitim Harcamalarıen_US
dc.subjectBeşeri Sermayeen_US
dc.subjectEconomic Growthen_US
dc.subjectTraditional Growth Theoriesen_US
dc.subjectEndogenous Growth Theoriesen_US
dc.subjectLucas Modelen_US
dc.subjectEducational Expendituresen_US
dc.subjectHuman Capitalen_US
dc.titleEğitim Harcamalarının Ekonomik Büyüme Üzerinde Etkisi Var mı?en_US
dc.title.alternativeIs the Effect of Educational Expenditures on Economic Growth?en_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofİstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentİstanbul Gelişim Üniversitesien_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0002-9494-3098en_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0001-9213-1478en_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0002-2507-2663en_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage492en_US
dc.identifier.endpage503en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess