21.yy’da Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Sürdürülebilirlik Çalıştayı Raporu: Nitelikli Eğitimin Geleceği (16 Haziran 2022)
Özet
“21. YY’da Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Sürdürülebilirlik Çalıştayı”
İstanbul Gelişim Üniversitesi, Türkçe ve Yabancı Dil Uygulama ve Araştırma Merkezi tarafından “21. YY’da Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Sürdürülebilirlik Çalıştayı” düzenlendi. İki oturumdan oluşan çalıştayda 7 komisyon ve 7 konu üzerinden hareket edildi.
7 KOMİSYON VE 7 KONU ÜZERİNDEN HAREKET EDİLDİ
Yükseköğretim kurumlarında öğrenim görmek için yurt dışından gelen yabancı uyruklu öğrencilere Türkçe öğretmek, ihtiyaç duyulan yabancı dillerde kurslar düzenlemek, gerekli dokümantasyon ve materyal çalışmaları yapmak amacıyla kurulan Türkçe ve Yabancı Dil Uygulama ve Araştırma Merkezi tarafından “21. YY’da Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Sürdürülebilirlik Çalıştayı” düzenlendi. 15 farklı üniversiteden katılımcının yer aldığı çalıştay iki oturumdan oluşurken, 7 komisyon ve 7 konu üzerinden hareket edildi. Çalıştayda;
Türkiye’de ve Dünyada Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi,
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Alanında Yapılan Ulusal ve Uluslararası Bilimsel Çalışmalar,
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri,
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Ölçme ve Değerlendirme,
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Teknoloji Kullanımı,
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Kullanılan Materyaller ve Ders Kitapları,
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Temel Dil Becerilerinin Öğretimi konuları ele alındı.
“TÜRKÇE, BİR DÜNYA DİLİ OLMA YOLUNDA HIZLI BİR ŞEKİLDE İLERLİYOR”
Çalıştayda konuşma yapan İstanbul Gelişim Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Bahri Şahin, böyle bir etkinliğe ev sahipliği yapmaktan mutluluk duyduğunu belirterek, “Türkçe, bir dünya dili olma yolunda hızlı bir şekilde ilerliyor. Medeniyetlerin tek başına tek bir alanda ilerlemesi sürdürülebilir değil. Gelişim; teknik, sosyal, dil ve sanat alanında birlikte olur. Bilim geliştikçe, Türkçe de gelişecek ve bir dünya dili haline gelecek.” diyerek, Türkçenin gelecek nesillere aktarılması gerektiğini vurguladı.
Türkçe ve Yabancı Dil Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürü Öğr. Gör. Mustafa Kerem Börü, “21. YY’da Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Sürdürülebilirlik Çalıştayı’nı gerçekleştirmemizin amacı bu alana değer katmış, literatüre katkıda bulunmuş değerli akademisyenlerimizi bir araya getirmek. Literatürdeki problemlerimizi iyileştirebileceğimiz, geliştirebileceğimiz noktaları düşünerek, tartışarak yeni bir bilgiye ulaşmak amacıyla bu çalıştayı düzenliyoruz. Türkiye’nin dört bir yanındaki üniversitelerden değerli akademisyenler bizlere burada eşlik ediyorlar. Günün sonunda yapacağımız raporlamanın gerekli mecralara iletilmesiyle beraber bu alandaki problemlerimizi çözüme kavuşturmayı hedefliyoruz.” şeklinde konuştu. Workshop on Sustainability in Teaching Turkish as a Foreign Language in the 21st Century”
“Workshop on Sustainability in Teaching Turkish as a Foreign Language in the 21st Century”
Istanbul Gelisim University, Turkish and Foreign Language Application and Research Center "Workshop on Sustainability in Teaching Turkish as a Foreign Language in the 21st Century” was held. In the workshop consisting of two sessions, 7 commissions and 7 topics were discussed.
DISCUSSED ON 7 COMMISSIONS AND 7 TOPICS
The Turkish and Foreign Language Application and Research Center was established to teach Turkish to foreign students coming from abroad to study in higher education institutions, to organize courses in foreign languages, and to work on the necessary documentation and materials. Workshop on Sustainability in Teaching Turkish as a Foreign Language in the 21st Century” was held. The workshop, which included participants from 15 different universities, consisted of two sessions, and 7 commissions and 7 topics were discussed. In the workshop;
Teaching Turkish as a Foreign Language in Turkey and the World,
National and International Scientific Studies in the Field of Teaching Turkish as a Foreign Language,
Problems Encountered in Teaching Turkish as a Foreign Language and Solution Suggestions,
Assessment and Evaluation in Teaching Turkish as a Foreign Language,
Using Technology in Teaching Turkish as a Foreign Language,
Materials and Textbooks Used in Teaching Turkish as a Foreign Language,
The subjects of Teaching Basic Language Skills in Teaching Turkish as a Foreign Language were discussed.
“TURKISH IS PROGRESSING FAST TO BE A WORLD LANGUAGE”
Speaking at the workshop, Istanbul Gelisim University Rector Prof. Dr. Bahri Şahin stated that he was happy to host such an event and said, “Turkish is rapidly advancing towards becoming a world language. It is not sustainable for civilizations to progress in a single area alone. Development; takes place together in the field of technique, social, language and art. As science develops, Turkish will also develop and become a world language.” He emphasized that Turkish should be transferred to future generations.
Director of Turkish and Foreign Language Application and Research Center Dr. Mustafa Kerem Börü, "The aim of the Workshop on Sustainability in Teaching Turkish as a Foreign Language in the 21st century is to bring together our valuable academicians who have added value to this field and contributed to the literature. We organize this workshop to reach new information by thinking and discussing the points where we can improve and develop our problems in the literature. Valuable academics from universities all over Turkey accompany us here. At the end of the day, we aim to solve our problems in this area by forwarding the report we will make to the necessary authorities.” he said.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11363/4865Koleksiyonlar
- Raporlar [1]
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: