Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYüce, Hüseyin
dc.date.accessioned2023-06-12T12:33:32Z
dc.date.available2023-06-12T12:33:32Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/4856
dc.descriptionDanışman: DR. ÖĞR. ÜYESİ RECEP EMRE TAN Yer Bilgisi: İstanbul Gelişim Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Psikoloji Ana Bilim Dalı / Klinik Psikoloji Bilim Dalı Konu: Psikoloji = Psychologyen_US
dc.description.abstractBu araştırma stresle başa çıkma stratejileri ile depresyon ve anksiyete arasındaki ilişkinin belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma kapsamında üniversite öğrencilerinin stresle başa çıkma stratejilerinde, cinsiyet, sınıf düzeyi, gelir seviyesi, pandemi sürecindeki eğitim sistemi, pandemi sürecini kiminle geçirdiği ve Covid geçirip geçirmeme durumu değişkenleri açısından anlamlı derecede farklılaşıp farklılaşmadığı da incelenmiştir. Araştırma grubu, pandemi sürecinde üniversite eğitimine devam eden öğrencilerden oluşmaktadır. Araştırmaya 254'ü (%62,1) kadın, 155'i (%37,9) erkek toplam 409 üniversite öğrencisi katılmıştır. Araştırmanın gerçekleştirilmesinde ilişkisel tarama modelinden yararlanılmıştır. Araştırmada veriler Kişisel Bilgi Formu, Beck Depresyon Ölçeği, Beck Kaygı Envanteri ve Stresle Başa Çıkma Tarzları Ölçeği kullanılarak elde edilmiştir. Stresle başa çıkma, depresyon ve anksiyete arasındaki ilişkinin incelenmesi amacıyla Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon Analizi yapılmıştır. Depresyon ve anskiyete ile iyimser yaklaşım ve kendine güvenli yaklaşım arasında negatif yönde; çaresiz yaklaşım, sosyal destek arama ve boyun eğici yaklaşım arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Üniversite öğrencilerinin stresle başa çıkma stratejilerinin, demografik değişkenler bakımından anlamlı ölçüde farklılaşıp farklılaşmadığını tespit etmek için bağımsız gruplar t-testi ve tek yönlü varyans analizinden yararlanılmıştır. Yapılan analizlerin sonucunda stresle başa çıkma stratejileri ile cinsiyet, sınıf düzeyi, gelir seviyesi ve covid geçirme durumu değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık bulunurken; pandemi sürecindeki eğitim sistemi ve pandemi sürecini kiminle geçirdiği değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık bulunmamıştır.en_US
dc.description.abstractThis research was carried out to determine the relationship between stress coping strategies and depression and anxiety. Within the scope of the research, it was also examined whether university students differed significantly in their strategies for coping with stress in terms of gender, class level, income level, education system during the pandemic process, with whom they spent the pandemic process, and whether they had Covid or not. The research group consists of students who continue their university education during the pandemic process. A total of 409 university students, 254 (62.1%) female and 155 (37.9%) male, participated in the study. The research was carried out with the relational scanning model, one of the general scanning models. The data in the study were obtained by using the Personal Information Form, Beck Depression Inventory, Beck Anxiety Inventory, and the Scale of Coping Styles with Stress. Pearson Product-Moment Correlation Analysis was performed to examine the relationship between coping with stress, depression and anxiety. In the negative direction between depression and anxiety, optimistic approach and self-confident approach; A positive and significant relationship was found between helpless approach, seeking social support and submissive approach. Independent groups t-test and one-way analysis of variance (ANOVA) were used to determine whether the stress coping strategies of university students differed significantly in terms of demographic variables. As a result of the research, there was a significant difference between the strategies of coping with stress and the variables of gender, class level, income level and covid status; There was no significant difference according to the variables of the education system during the pandemic process and with whom the pandemic process was spent.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectDepresyonen_US
dc.subjectAnksiyeteen_US
dc.subjectStresle Baş Etmeen_US
dc.subjectCoviden_US
dc.subjectPandemien_US
dc.subjectDepressionen_US
dc.subjectAnxietyen_US
dc.subjectCoping with Stressen_US
dc.subjectCoviden_US
dc.subjectPandemicen_US
dc.titleÜniversite öğrencilerinin Covid-19 pandemisi döneminde stresle baş etme stratejileri, depresyon ve anksiyete düzeylerinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeExamining the stress management strategies depression and anxiety levels of university students in the Covid-19 pandemic perioden_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess