Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorErdoğan, Mehmet
dc.date.accessioned2023-06-05T13:45:40Z
dc.date.available2023-06-05T13:45:40Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/4787
dc.descriptionDanışman: PROF. DR. İSMET ÇAVUŞOĞLU Yer Bilgisi: İstanbul Gelişim Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / İletişim Tasarımı Ana Bilim Dalı / Görsel İletişim Tasarımı Sanat Dalı Konu: Güzel Sanatlar = Fine Arts ; İletişim Bilimleri = Communication Sciencesen_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, ticari fotoğrafçılık konusunun estetiksel yaklaşımla birlikte sanatla olan ilişkisini fotoğrafçı görüşleri üzerinden değerlendirmektir. Fotoğrafın estetik olup olmadığı dijital teknolojilere bağlı olarak tartışılmıştır. Literatürde bir yandan bu tartışma devam etmekle birlikte fotoğrafta tıpkı sinema gibi sanat olarak genel bir bakışla kabul edilmektedir. Ancak bu araştırma katılımcı görüşleri bağlamında düğün, moda ya da spor ve basın gibi fotoğraf türlerinin de sanat olarak değerlendirilmesi sürecini sorgulamaktadır. Nitel bir yönteme göre yapılan araştırmada görüşme metodu kullanılmış ve toplanan veriler analiz edilmiştir. Veriler nitel veri toplama araçlarından olan görüşme formu ile elde edilmiştir. Veriler analiz edildiğinde bulgular üç kategoriye ayrılarak incelenmiştir: fotoğraf-estetik ilişkisi, farklı alanlarda çekilen fotoğrafların sanatsal değeri ve sanat, pazarlama ve ticari kaygılar ilişkisinin fotoğraf sanatı açısından incelenmesi. Katılımcı görüşleri irdelendiğinde düğün, moda ya da basın-spor alanlarında çekilen fotoğraflarda da estetik kaygının öne çıktığı tespit edilmiştir. Diğer yandan bu fotoğrafların ticari kaygıyla çekilmesi sorununun diğer sanat dallarında da olduğu belirlenmiştir. Nitekim sanat pazarlaması gelişmekte tablo ve heykeller de alınıp satılabilmektedir. Bununla birlikte, bu alanlarda çekilen her fotoğraf nasıl aynı sanat değerinde değilse bu sorun diğer sanat dalları için de geçerlidir. Dolayısıyla düğün, moda ya da diğer alanlardaki fotoğrafların sanat açısından değerlendirilebilmesi için bu alanda daha fazla akademik çalışmanın yapılması gerekliği ve sendikal desteklemelerin de yapılması gerekliliği öneri olarak öne çıkmıştır.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this research is to evaluate the relationship between the subject of commercial photography and aesthetic through the views of the photographer. Whether photography is art or not has been discussed depending on digital technologies. Although this debate continues in the literature, photography is generally accepted as an aesthetic and aesthetic just like cinema. However, this research questions the process of evaluating photography as aesthetic, such as wedding, fashion or sports and the press in the context of participant views. In the research conducted according to a qualitative method, the interview method was used and the collected data were analyzed. The data were obtained with the interview form, which is one of the qualitative data collection tools. Since the data were analyzed, the findings were analyzed by dividing into three dimensions: the relationship between photography and aesthetic, the artistic value of photographs taken in different fields, and the relationship between aesthetic, marketing and commercial concerns in terms of photography. When the participant's views are examined, it has been determined that aesthetic concerns are prominent in the photographs taken in wedding, fashion or press-sports areas. On the other hand, it has been determined that the problem of taking these photographs with commercial concerns is also present in other branches of aesthetic. As a matter of fact, aesthetic marketing is developing and paintings and sculptures can also be bought and sold. However, just as every photograph taken in these areas is not of the same artistic value, this problem also applies to other branches of aesthetic. Therefore, in order to evaluate photographs in wedding, fashion or other fields in terms of aesthetic, the necessity of doing more academic studies in this field and the necessity of providing union support came to the fore as suggestions.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectFotoğrafen_US
dc.subjectTicarien_US
dc.subjectSanaten_US
dc.subjectPazarlamaen_US
dc.subjectEstetiken_US
dc.subjectPhotographyen_US
dc.subjectCommercialen_US
dc.subjectArten_US
dc.subjectMarketingen_US
dc.subjectAestheticen_US
dc.titleTicari fotoğrafçılıkta estetik kaygılaren_US
dc.title.alternativeAesthetic concerns in commercial photographyen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess