Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzören, Ayşegül
dc.date.accessioned2023-05-30T09:16:27Z
dc.date.available2023-05-30T09:16:27Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/4763
dc.descriptionDanışman: DR. ÖĞR. ÜYESİ FATİH BAL Yer Bilgisi: İstanbul Gelişim Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Psikoloji Ana Bilim Dalı / Psikoloji Bilim Dalı Konu: Psikoloji = Psychology Dizin: Çevrimiçi alışveriş = Online shoppingen_US
dc.description.abstractAraştırmanın amacı yetişkinlerde çevrimiçi alışveriş bağımlılığı ile psikolojik belirtiler arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Çevrimiçi alışveriş bağımlılığı ile ilişkili olması beklenen ruh hali, psikolojik belirtiler ve psikopatoloji arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırmada 435 yetişkine ulaşılmış psikolojik belirtiler ve çevrimiçi alışveriş bağımlılığına ilişkin bulgular verilmiştir. Araştırma betimsel ilişkisel tarama modeli olarak belirlenmiştir. Araştırmada elde dilen veriler istatistik paket programı ile analiz edilmiştir. Verilerin değerlendirilmesinde tanımlayıcı istatistiksel yöntemleri olarak sayı, yüzde, ortalama, standart sapma, t-testi, anova, pearson korelasyon ve lineer regresyon analizleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda depresyon ve olumsuz benliğin çevrimiçi alışveriş bağımlılığı arttırdığı sonucuna ulaşılmıştır. Çevrimiçi alışveriş bağımlılığının anksiyete, somatizasyon ve hostilite ile ilişkili olmadığı saptanmıştır.en_US
dc.description.abstractThe aim of the study is to examine the relationship between online shopping addiction and psychological symptoms in adults. The relationship between mood, psychological symptoms and psychopathology, which are expected to be associated with online shopping addiction, was examined. In the study, psychological symptoms and findings related to online shopping addiction were given to 435 adults. The research was determined as a descriptive relational survey model. The data obtained in the research were analyzed with the statistical package program. In the evaluation of the data, number, percentage, mean, standard deviation, t-test, anova, pearson correlation and linear regression analyzes were used as descriptive statistical methods. As a result of the research, it was concluded that depression and negative self increase online shopping addiction. It was determined that online shopping addiction was not associated with anxiety, somatization and hostility.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectÇevrimiçi alışveriş bağımlılığıen_US
dc.subjectpsikolojik belirtileren_US
dc.subjectyetişkinen_US
dc.subjectOnline shopping addictionen_US
dc.subjectpsychological symptomsen_US
dc.subjectadulten_US
dc.titleYetişkinlerde çevrimiçi alışveriş bağımlılığı ile psikolojik belirtiler arasındaki ilişkinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeExamination of the relationship between online shopping addiction and psychological symptoms in adultsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess