Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorCelep, Ayşe Gül
dc.date.accessioned2023-05-30T08:06:59Z
dc.date.available2023-05-30T08:06:59Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/4760
dc.descriptionDanışman: DR. ÖĞR. ÜYESİ FATİH BAL Yer Bilgisi: İstanbul Gelişim Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Psikoloji Ana Bilim Dalı / Psikoloji Bilim Dalı Konu: Psikoloji = Psychology Dizin: Okul öncesi öğretmenler = Preschool teachersen_US
dc.description.abstractBu araştırmada öğrenilmiş çaresizlik, yaşam doyumu, iş doyumu arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırmada 104 okul öncesi öğretmenine ulaşılmış öğrenilmiş çaresizlik, yaşam doyumu, iş doyumu arasındaki hipotezler test edilmiştir. Araştırma betimsel ilişkisel tarama modeli olarak belirlenmiştir. Araştırmada elde edilen veriler istatistik paket programı ile analiz edilmiştir. Verilerin değerlendirilmesinde tanımlayıcı istatiksel yöntemleri olarak sayı, yüzde, ortalama, standart sapma, korelasyon ve lineer regresyon analizleri kullanılmıştır. Öğrenilmiş çaresizlik ile yaşam doyumu arasındaki ilişki bulunmadığı saptanmış ve alt boyutlar incelendiğinde dışsal kontrol edilemezliğin yaşam doyumu düzeyini etkilemediği, içsel kontrol edilemezliğin yaşam doyumunu azalttığı sonucuna ulaşılmıştır. Öğrenilmiş çaresizliğin iş doyumunu azalttığı sonucuna ulaşılmıştır. Dışsal kontrol edilemezlik iş doyumu etkilemediği fakat içsel kontrol edilemezliğin iş doyumunu azalttığı belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractIn this study, the relationship between learned helplessness, life satisfaction, and job satisfaction was investigated. The hypotheses between attained learned helplessness, life satisfaction and job satisfaction were tested. The research was used as a descriptive relational survey model. The data obtained in the study were analyzed with the statistical package program. In the evaluation of the data, descriptive statistics were used. Number, percentage, mean, standard deviation, correlation and linear regression analyzes were used as methods. Living with learned helplessness It was determined that there was no relationship between satisfaction with life and when the sub-dimensions were examined, external uncontrollability did not affect the level of life satisfaction. It was concluded that internal uncontrollability reduces life satisfaction. It was concluded that learned helplessness reduces job satisfaction, It was determined that external uncontrollability did not affect job satisfaction, but internal uncontrollability decreased job satisfaction.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectOkulöncesien_US
dc.subjectöğretmenen_US
dc.subjectöğrenilmiş çaresizliken_US
dc.subjectyaşam doyumuen_US
dc.subjectiş doyumuen_US
dc.subjectPreschoolen_US
dc.subjectteacheren_US
dc.subjectlearned helplessnessen_US
dc.subjectlife satisfactionen_US
dc.subjectjob satisfactionen_US
dc.titleOkul öncesi öğretmenlerin öğrenilmiş çaresizlik düzeylerinin yaşam doyumu ve iş doyumu üzerine etkisien_US
dc.title.alternativeThe effect of preschoolteachers learned helplessness levels on li̇fe sati̇sfacti̇on and job sati̇sfacti̇onen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess