Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYurtçiçek Eren, Saliha
dc.contributor.authorBaşgöl, Şükran
dc.date.accessioned2023-05-26T12:03:32Z
dc.date.available2023-05-26T12:03:32Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.issn2536-4499
dc.identifier.issn2602-2605
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/4730
dc.description.abstractAmaç: Bu araştırmanın amacı Öğrenci Öz-Yeterlik Ölçeğini Türkçeye adapte etmek ve ölçeğin hemşirelik lisans öğrencileri üzerinde geçerlik ve güvenirlik çalışmalarını gerçekleştirmektir. Yöntem: Çalışma 360 hemşirelik lisans öğrencisi örnekleminde yapılmıştır. Ölçeğin Türkçe formunun dil geçerliği için çeviri ve geri-çeviri yöntemi uygulanmıştır. Kişisel Bilgi Formu, Öğrenci Öz-Yeterlik Ölçeğinin Türkçe Formu ve Öz-Güven Ölçeği kullanılarak verilere ulaşılmıştır. Doğrulayıcı ve açımlayıcı faktör analizi geçerlik ve güvenirlik analizleri için uygulanmıştır. Bulgular: Açımlayıcı faktör analizi sonuçları doğrultusunda KMO değeri 0,845 ve Bartlett testi x 2 değeri ise 928,007 (p<0,001) şeklinde tespit edilmiştir. Doğrulayıcı faktör analizi neticesinde, ilk forma benzer olarak tek boyutta uyum belirlenmiştir (x²= 113,984; sd= 32, RMSEA= 0,084; CFI= 0,91; GFI= 0,93; AGFI= 0,89; RMR= 0,041). Cronbach alfa iç tutarlılık güvenirlik katsayısı 0.81 olarak belirlenmiştir. Ölçeğin düzeltilmiş madde toplam korelasyon katsayıları 0,45 ile 0,56 arasında görülmektedir. Test tekrar test güvenirliği 0,64 split half değeri 0,79 olarak tespit edilmiştir. Öğrenci Öz-Yeterlik Ölçeğinin Öz-Güven Ölçeği ile korelasyonu değerlendirilmiş ve iki form arasında olumlu açıdan anlamlı ilişki tespit edilmiştir (r=0,50). Sonuç: Bu sonuçlar doğrultusunda Öğrenci Öz-yeterlik Ölçeğinin Türkçe versiyonunun hemşirelik lisans öğrencileri ile yapılacak çalışmalarda güvenilir ve geçerli bir ölçüm aracı olarak kullanılabileceği ifade edilebilir.en_US
dc.description.abstractAim: This methodological research aims to adapt the Student Self-Efficacy Scale to Turkish and examine the validity and reliability analyzes on nursing university students. Methods: The research was conducted on 360 nursing university students. Translation and backtranslation technique was used for language validity. Data was collected with the Personal Information Form, the Turkish Form of the Student Self-Efficacy Scale and the Self-Confidence Scale. Explanatory and confirmatory factor analysis was performed for validity and reliability. Results: According to the results of exploratory factor analysis applied to determine the validity of the scale, KMO value was found as 0.845 and Bartlett test as x2 value was found as 928.007 (p<0,001). Results of confirmatory factor analysis demonstrated that the ten items loaded on one factor (x²= 113.984, sd= 32, RMSEA= 0.084, CFI= 0.91, GFI= 0.93, AGFI= 0.89, RMR= 0.041). Cronbach alpha internal consistency reliability coefficient of the scale was found as 0.81. Corrected item-total correlations vary from 0.45 to 0.56. The overall test-retest reliability was 0.64 and the split half value was 0.79. The self-efficacy scale's correlation with the Self-Confidence Scale was examined and there was a significant positive correlation between the two scales (r = 0.50). Conclusion: According to these results, the Turkish form of the Student Self-Efficacy Scale can be used as a valid and reliable measurement tool for nursing university students.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Yayınları / Istanbul Gelisim University Pressen_US
dc.relation.isversionofhttps://doi.org/10.38079/igusabder.1126674en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectGeçerliken_US
dc.subjectgüvenirliken_US
dc.subjecthemşireliken_US
dc.subjectöğrenci öz-yeterliken_US
dc.subjectValidityen_US
dc.subjectreliabilityen_US
dc.subjectnursingen_US
dc.subjectstudent self-efficacyen_US
dc.titleÖğrenci Öz-Yeterlik Ölçeğinin Hemşirelik Lisans Öğrencileri Üzerinde Geçerlik ve Güvenirlik Çalışmasıen_US
dc.title.alternativeValidity and Reliability Study of Student Self-Efficacy Scale on Undergraduate Nursing Studentsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofİstanbul Gelişim Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisien_US
dc.departmentİstanbul Gelişim Üniversitesien_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0002-3303-7526en_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0001-9451-4544en_US
dc.identifier.issue19en_US
dc.identifier.startpage33en_US
dc.identifier.endpage45en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess