dc.contributor.author | Yegen, Ceren | |
dc.contributor.author | Dönmez, Servet Can | |
dc.date.accessioned | 2023-05-26T09:20:54Z | |
dc.date.available | 2023-05-26T09:20:54Z | |
dc.date.issued | 2023 | en_US |
dc.identifier.issn | 2148-4287 | |
dc.identifier.issn | 2148-7189 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11363/4723 | |
dc.description.abstract | Kolektif bellek, ortaklıklar üzerinden hareket ederek kolektif değerlerin oluşması
gibi pekiştirilmesini de amaçlar. Canlandırma sanatı olarak diorama dolaylı eserlerde de
ortak anlatı ve değerler açıkça görülmekte, kolektif bilinç inşası amaçlanmaktadır.
Örneğin Türkiye’de yer alan bazı beyaz propaganda mekanizmaları üzerinden Türk
ulusunun dostluk, ulusal mücadele ve fedakârlık anlayışı sıcak tutulmaya çalışılmaktadır.
Ancak çağımızda anlatının yapısı da değişmiştir. Günümüzde dijital anlatılar da bir tarih
ve kolektif bellek aktarıcısı görevi görmektedir. Örneğin sanal gerçeklik gibi dijital
teknolojiler, özellikle genç nesle yönelik kurgulanan bilgisayar oyunlarıyla anlatı ve
kolektif birçok unsuru etkili ve etkileşimli şekilde işlemektedir. Bu nedenle bu çalışmada,
tarih ve kolektif bellek aktarımında dijital anlatının mevcut rolü tartışılmıştır. Bu amaç
doğrultusunda savaş meydanında olmanın nasıl hissettirdiğini anlamaya odaklı olan ve
31 Temmuz 1917 – 10 Kasım 1917 tarihleri arasında gerçekleşen Büyük Passchendaele
Muharebesi’nden (I. Dünya Savaşı sırasında) bazı çatışma anlarını deneyimleme imkânı
sunan “War Remains: Dan Carlin Presents an Immersive Memory” adlı sanal gerçeklik
içeriği, Ümmühan Molo’nun “360 Derece VR Film Çözümleme Modeli” üzerinden analiz
edilmiştir. Belirli bir taraftan veya cepheden verilmeyen hikâyede, savaş ortamının
deneyimlenmesine olabildiğince tarafsız olarak odaklanıldığı görülmüştür. | en_US |
dc.description.abstract | Collective memory acts through partnerships and aims to reinforce collective
values as well as the formation. Collective narratives and values are clearly to seen in
diorama work and animation art, and it is aimed to build collective consciousness. For
example, through some white propaganda mechanisms in Turkey, the Turkish nation’s
understanding of friendship, national struggle, and self-sacrifice is tried to be kept warm.
However, in our age, the structure of the narrative has also changed. Today, digital
narratives also serve as a history and collective memory transmitter. So much so that
digital technologies such as virtual reality process many narratives and common elements effectively and interactively, especially with computer games designed for the youth.
Therefore, in this study, the current role of digital narrative in the transmission of history
and collective memory is discussed. For this purpose, “War Remains: Dan Carlin Presents
an Immersive Memory”, which focuses on understanding how it feels to be on the
battlefield and offers the opportunity to experience some moments of conflict from the
Great Battle of Passchendaele (during the First World War), which took place between 31
July 1917 and 10 November 1917 was analyzed through Ümmühan Molo’s “360 Degree
VR Film Analysis Model”. In the story, which is not given from a certain side or front, it is
seen that the experience of the war environment is focused as objectively as possible. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | İstanbul Gelişim Üniversitesi Yayınları / Istanbul Gelisim University Press | en_US |
dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.17336/igusbd.997258 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | Bellek | en_US |
dc.subject | Kolektif Bellek | en_US |
dc.subject | Tarih | en_US |
dc.subject | Dijital Anlatı | en_US |
dc.subject | Sanal Gerçeklik | en_US |
dc.subject | Memory | en_US |
dc.subject | Collective Memory | en_US |
dc.subject | History | en_US |
dc.subject | Digital Narrative | en_US |
dc.subject | Virtual Reality | en_US |
dc.title | Tarih ve Kolektif Bellek Aktarımında Sanal Gerçeklik: “War Remains” Örneği | en_US |
dc.title.alternative | Virtual Reality in History and Collective Memory Transfer: The Case of “War Remains” | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.ispartof | İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi | en_US |
dc.department | İstanbul Gelişim Üniversitesi | en_US |
dc.authorid | https://orcid.org/0000-0001-9582-0711 | en_US |
dc.authorid | https://orcid.org/0000-0003-2590-3102 | en_US |
dc.identifier.volume | 10 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 412 | en_US |
dc.identifier.endpage | 430 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarı | en_US |