İşveren Markası Algısının Örgütsel Bağlılık Üzerindeki Etkisi: Hizmet Sektöründe Bir Araştırma
Abstract
Bu çalışmanın amacı; hizmet sektöründe telekomünikasyon alanında faaliyet
gösteren bir işletmedeki yetenek yönetiminin işveren markası algılarının örgütsel
bağlılıkları üzerine olan etkisini tespit etmektir. Araştırma verileri Türkiye’de hizmet
sektöründe faaliyet gösteren bir işletmenin İstanbul, İzmir ve Ankara lokasyonlarındaki
1055 çalışana yapılan anket sonucunda elde edilmiştir. Araştırmanın uygulama
aşamasında gerçekleştirilen veri analizinde SPSS 22 ve AMOS programlarından
yararlanılmıştır. Araştırma bulgularına göre; çalışanların işveren markası algılarıyla
örgütsel bağlılıkları anlamlı bir ilişki ortaya çıkmıştır. Bu bulgular işveren markası
bileşenlerinde sağlanacak iyileşmenin, aynı zamanda örgütsel bağlılık bileşenini de
olumlu yönde etkileyeceğini göstermektedir. Çalışmanın son bölümünde elde edilen
araştırma sonuçlarının teorik ve uygulama alanına etkileri tartışılarak sektör
yöneticilerine ve gelecekte yapılacak çalışmalara önerilerde bulunulmuştur. The aim of this study is to determine the effect of employer brand perceptions of
talent management on their organizational commitment in a business operating in the
telecommunication sector. Research data was obtained by a company's 1055 employees
operating in Istanbul, Izmir, and Ankara provinces. SPSS 22 and AMOS programs were
used in data analysis. According to the research findings; there is a significant relationship
between employees' employer brand perception and organizational commitment. These
findings indicate that if any improvements occurs in employer branding components will
also increase the organizational commitment component. The theoretical and practical
effects of the research results were discussed, and recommendations were made to sector
managers and future studies.
Volume
10Issue
1The following license files are associated with this item: