Dijital pazarlamanın metaverse fenomenine sunduğu fırsatlar ve sınırlılıklar: Tekstil sektörü incelemesi
Abstract
Bu araştırmada, dijital pazarlamanın metaverse fenomenine sunduğu fırsatlar ve sınırlılıklar irdelenerek metaverse perakendeciliğin tekstil sektörü üzerine etkileri değerlendirilmiştir. Dolayısıyla perakendeciliğin evrimi; geleneksel perakendecilik, elektronik perakendecilik ve metaverse perakendeciliği incelenerek, metaverse kavramının evrimi nasıl etkilediğine ışık tutulmuştur. Perakendecilerin aynı anda üç farklı ve iç içe geçmiş alanda gösterdikleri faaliyet nedeniyle mekânsal boyut dikkate alınmıştır. Ayrıca karşılan fırsat ve sınırlılıklar çeşitli ve güncel örneklerle vurgulanmıştır. Second Life, Haboo, Roblox ve VR Chat kapsamında örneklendirilen metaverse fenomeni bütünsel ve kapsayıcı bir yaklaşım vasıtasıyla yatırım analizine tutulmuştur. Yatırım kapsamında sunulan örnekler Microsoft, Facebook, Nvidia markalarıdır. Diğer bir yönden metaverse perakendeciliğin önemine değinilmiş ve geleneksel tekstile nazaran sunduğu avantajlar belirlenmiştir. Son olarak meta analiz yönteminden yararlanarak perakendecilik ve tekstile yönelik güncel uygulamalar değerlendirilmiştir. Bu kapsamda Gucci, Louis Vuitton, Balenciaga, Nike, Burberry, Givenchy, JW Anderson, Tommy Hilfiger, Dolce and Gabbana, Dior güncel uygulamalarına yer verilmektedir. Araştırmada metaverse perakendeciliğin çoğu zaman makul ve olağanüstü aralıkta değişim gösteren fırsatlar sunduğu ve sınırlılıklarını egale edebildiği, promosyon stratejilerine gereksinim duyduğu, özellikle gelecek araştırmalar ve uygulamaların geliştirilen politikalar kapsamında genişletilmesi gerektiği sonucuna varılmıştır. Ayrıca araştırma sonuçlarının, metaverse perakendeciliğinde genişletilmiş pazarlama karması elemanlarının yeniden değerlendirilmesi ve düzenlenmesi kapsamında yol göstermesi beklenmektedir. In this research, the opportunities, and limitations of digital marketing to the metaverse phenomenon are examined and the effects of metaverse retailing on the textile sector are evaluated. Therefore, the evolution of retailing; traditional retailing, electronic retailing and metaverse retailing are examined and it is shed light on how the concept of metaverse affects evolution. Spatial dimension is considered due to the activity of retailers in three different and intertwined areas at the same time. In addition, the opportunities and limitations that are met are emphasized with various and current examples. The metaverse phenomenon exemplified in Second Life, Haboo, Roblox and VR chat is invested in analysis through a holistic and inclusive approach. Examples presented within the scope of investment are Microsoft, Facebook, Nvidia brands. On the other hand, the importance of metaverse retailing is mentioned and the advantages it offers compared to traditional textiles are determined. Finally, current applications for retailing and textiles are evaluated by using the meta-analysis method. In this context, current practices of Louis Vuitton, Balenciaga, Nike, Burberry, Givenchy, JW Anderson, Tommy Hilfiger, Dolce and Gabbana, Dior are included. In the research, it is concluded that metaverse retailing often offers opportunities that vary in a reasonable and extraordinary range, can equal its limitations, needs promotional strategies, and especially future research and applications should be expanded within the scope of developed policies. In addition, the results of the research are expected to guide the re-evaluation and reorganization of the expanded marketing mix elements in metaverse retailing.
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [1219]
The following license files are associated with this item: