Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇakır, Esra
dc.date.accessioned2023-05-23T13:02:23Z
dc.date.available2023-05-23T13:02:23Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/4681
dc.descriptionDanışman: DR. ÖĞR. ÜYESİ İSMAİL CEM AY Yer Bilgisi: İstanbul Gelişim Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Ekonomi Finans Ana Bilim Dalı Konu: Ekonomi = Economicsen_US
dc.description.abstractTüm dünyada ve Türkiye'de yaşanan yoğun çevre sorunları insanları yeni arayışlara itmiştir. Özellikle üretim süreçlerinde ortaya çıkan atıklar ve tüketilen doğal kaynaklar, gün geçtikçe dünyayı yaşanamayacak bir hale getirme noktasına ulaştırmıştır. Dolayısıyla insanlar daha etkili kaynak kullanımı ve çevreci bir model olan sürdürülebilir yeşil pazarlama uygulamalarına geçmeye başlamışlardır. Bu sorunun kendisi hem şirketlerce hem de devletlerce çözüm arayışlarına sebep olmaktadır. Dünyada ekoloji hareketleri, doğa severler, iklim değişiklikleriyle mücadele hareketleri ve yeşiller hareketi gibi hareketler politik iklimde kendilerini var etmektedirler. Yoğun çevre sorununun derinleştiği bu dönemde ve güncel politik iklimi de etkilemesiyle beraber yeni üretim alanları ortaya çıkmıştır. Bu üretim alanları dünyada geri dönüştürülebilir mallarla şekillenmekte ve çevre sorununa tepki gösteren toplumların da bu pazarlanan ürünlere yönelmesine sebep olmaktadır. Bu çalışmada da sürdürülebilirlik ve yeşil pazarlama kavramları incelenmiş, Dünyada ve Türkiye'deki uygulamalar mercek altına alınmıştır. Ayrıca sürdürülebilir yeşil pazarlama uygulamalarının Türkiye ekonomisine nasıl bir etkisi olmaktadır sorusu da yanıtlanmaya çalışılmıştır. Bu çerçevede Türkiye İstatistik Kurumu'nun (TÜİK) sürdürülebilir kalkınma raporları, su ve atık su istatistikleri, katı atık istatistikleri, sera gazı emisyon raporları ve çevre koruma harcama raporları ile Tarım ve Orman Bakanlığı'nın organik tarım verileri incelenmiştir. İncelemede normal dağılım için Kolmogorov-Smirnov, Korelasyon katsayılarının hesaplanması, ADF ve PP Birimkök Testi, ECM Hata Düzeltme Modeli, VAR Analizi, Johansen Eş Bütünleşme Testi, Granger Nedensellik Analizi sonuçları değerlendirilmiştir. Çalışmada var olan raporların anlamlılık değerleri SPSS analizleri sonucunda incelenmiştir.en_US
dc.description.abstractIntense environmental problems experienced all over the world and in Turkiye have pushed people to new searches. Especially the wastes that arise in the production processes and the consumed natural resources have reached the point of making the world unlivable day by day. Therefore, people have started to switch to sustainable green marketing practices, which is a more effective resource use and environmental model. This problem itself causes both companies and governments to look for solutions. In the world, movements such as ecology movements, nature lovers, movements to combat climate change and the greens movement exist in the political climate. During this period, when the intense environmental problem deepens and affects the current political climate, new production areas have emerged. These production areas are shaped by recyclable goods in the world and cause societies that react to the environmental problem to turn to these marketed products. In this study, the concepts of sustainability and green marketing were examined and their applications in the world and in Turkiye were examined. In addition, the question of how sustainable green marketing practices affect the Turkish economy has also been tried to be answered. In this framework, sustainable development reports, water and wastewater statistics, solid waste statistics, greenhouse gas emission reports and environmental protection expenditure reports of the Turkish Statistical Institute (TUİK) were examined. In our review, the results of the Normality of Kolmogorov-Smirnov, calculating of Correlation Coefficients, ADF and PP Unit Root Test, ECM (Error Correction Model), VAR Analysis, Johansen Cointegration Test, Granger Causality Analysis were evaluated. In our study, the significance values of the existing reports were examined as a result of SPSS analyses.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectSürdürülebilirliken_US
dc.subjectYeşil Pazarlamaen_US
dc.subjectEkonomien_US
dc.subjectSustainabilityen_US
dc.subjectGreen Marketingen_US
dc.subjectEconomyen_US
dc.title2000 yılı ve sonrası Türkiye'de sürdürülebilir pazarlama ve Türkiye ekonomisi üzerine etkilerien_US
dc.title.alternativeSustainable marketing in Turkey in 2000 and after and its effects on the Turkish economyen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess