Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorEser, Asena
dc.date.accessioned2023-05-22T08:53:27Z
dc.date.available2023-05-22T08:53:27Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/4672
dc.descriptionDanışman: DR. ÖĞR. ÜYESİ HAYDEH FARAJİ Yer Bilgisi: İstanbul Gelişim Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Psikoloji Ana Bilim Dalı / Klinik Psikoloji Bilim Dalı Konu: Psikoloji = Psychologyen_US
dc.description.abstractÇalışmanın amacı geç ergenlik döneminde sosyal medya kullanımı (SMK), sosyal görünüş kaygısı (SGK) ve sosyal karşılaştırma (SK) değişkenleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Mevcut çalışmanın örneklemini 276 kadın (%64.6), 151 erkek (%35.4) olmak üzere 427 geç ergen birey oluşturmaktadır. Katılımcıların yaşları 18-24 aralığındadır ve hepsi sosyal medya (SM) kullanmaktadır. Veriler Sosyal Medya Kullanım Ölçeği (SMKÖ), Sosyal Görünüş Kaygısı Ölçeği (SGKÖ), Sosyal Karşılaştırma Ölçeği (SKÖ) ve Sosyodemografik Veri Formu kullanılarak toplanmıştır. SM ağlarından Whatsapp ve Instagram aracılığı ile katılımcılara ulaşılmış olup çalışma online ölçekler aracılığıyla uygulanmıştır. Verilerin analizi betimsel istatistikler, Pearson Korelasyon Analizi, Bağımsız Gruplar T- Testi, Çoklu İleriye Doğru Doğrusal Regresyon tekniğinden yararlanılmıştır. Çalışmanın bulgularına göre SMK ve SK'nın SGK'yı yordayan önemli iki değişken olduğu sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this article is to analyze the connection among these issues; use of social media (SM) in the period of late adolescence, social appearance anxiety (SAA), social comparison (SC), and some sociodemographic variables. The sample group of this search is composed of 427 late adolescent individuals, 276 women (%64.6), and 151 men (%35.4). The ages of participants are between 18-24 and all of them use social media. Data are collected using Social Media Usage Scale (SMUS), Social Appearance Anxiety Scale (SAAS), Social Comparison Scale (SCS) and Sociodemographic Data Scale. Participants have been reached through social media networks, WhatsApp and Instagram, the study is applied through online scales. Data analysis was made using descriptive statistics, Pearson Correlation Analysis, Independent Samples T-Test, Multiple Forward Linear Regression technique. According to the findings of the research, social media use and social comparison are two significant variables that predict social appearance anxiety.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectSosyal medyaen_US
dc.subjectkaygıen_US
dc.subjectsosyal kaygıen_US
dc.subjectsosyal görünüş kaygısıen_US
dc.subjectsosyal karşılaştırmaen_US
dc.subjectSocial mediaen_US
dc.subjectanxietyen_US
dc.subjectsocial anxietyen_US
dc.subjectsocial appearance anxietyen_US
dc.subjectsocial comparisonen_US
dc.titleGeç ergenlerde sosyal medya kullanımı, sosyal karşılaştırma ve sosyal görünüş kaygısı arasında ilişkinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigating of the relationship between social media usage, social comparison and social appearance anxiety in late adolescentsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess