Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇankır, Bilal
dc.contributor.authorSemiz Çelik, Derya
dc.date.accessioned2018-12-11T08:44:38Z
dc.date.available2018-12-11T08:44:38Z
dc.date.issued2018-10-31
dc.identifier.issn2148-4287
dc.identifier.issn2148-7189
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/465
dc.descriptionDOI: 10.17336/igusbd.387588en_US
dc.description.abstractHizmet sektörü olan otel işletmeleri üzerinde uygulaması olan bu çalışmada çalışan performansı ve mali performansın ilişkileri incelenmiştir. Bu amaçla çalışanların çalışmaya tutkunlukları, ses çıkarma davranışları ile psikolojik iyi-oluşları onların performanslarına etki edip etmediği, çalışan performansının mali performans ile bağlantısı incelenmiştir. İstanbul ve Antalya’da bulunan otel personellerine uygulanan anket ile elde edilen veriler SPSS programı ile istatistiksel olarak değerlendirilmiştir. Çalışanların çalışmaya tutkunlukları, ses çıkarma davranışları ile psikolojik iyioluşlarının performanslarına olan etkisinin olup olmadığı belirlenmeye çalışılmıştır. Sonrasında da çalışanların performanslarının mali performans ile ilişkisini olup olmadığı ve ne ölçüde ilişkisinin olduğu ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Çalışan performansı ile mali performans arasındaki ilişkiyi belirleyebilmek amacıyla korelasyon analizi kullanılırken çalışma kapsamındaki diğer değişkenlerin bu performans türlerine etkileri regresyon analizi ile belirlenmiştir. Sonuç olarak değişkenlerin salt mali ve çalışan performans üzerinde etki derecesi değil mali performans ile çalışan performansı ilişkisi dikkate alınması gerektiği tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractThis study examines the relations between employee performance and financial performance which is the service sector and which is applied to hotel management. For this purpose, it was investigated employees' work engagement, whether voice behavior and psychological well-being affect their performance and the link between employee performance and financial performance. The data obtained from the questionnaire applied to hotel staff in Istanbul and Antalya were evaluated by the SPSS program. It has been tried to determine, the employees work engagement, whether voice behavior and psychological well-being affect their performance. After that, it has been tried to find out whether the performance of the employees are related to financial performance and to what extent they are related. Correlation analysis is used to determine the relationship between employee performance and financial performance and the effects of other variables on these performance types were determined by regression analysis. As a result, it has been determined that the relations between financial performance and employee performance should be considered, not the degree of influence of variables on purely financial and employee performance.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Yayınları / Istanbul Gelisim University Pressen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectResearch Subject Categories::SOCIAL SCIENCESen_US
dc.titleÇalışan Performansı ve Mali Performans: Pozitif Ses Çıkarma, Psikolojik İyi-Oluş ve Çalışmaya Tutkunluk ile İlişkileri ve Otel İşletmeleri Örneğien_US
dc.title.alternativeOperating Performance and Financial Performance: Positive Sound Removal, Reliable Good-Creating and Working Relationship Between Comfort and Hotel Operationsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster