dc.contributor.author | Karabulut, Yusuf | |
dc.date.accessioned | 2023-05-18T09:03:37Z | |
dc.date.available | 2023-05-18T09:03:37Z | |
dc.date.issued | 2023 | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11363/4652 | |
dc.description | Danışman: PROF. DR. İSMET ÇAVUŞOĞLU
Yer Bilgisi: İstanbul Gelişim Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / İletişim Tasarımı Ana Bilim Dalı / Görsel İletişim Tasarımı Sanat Dalı
Konu: Güzel Sanatlar = Fine Arts ; İletişim Bilimleri = Communication Sciences | en_US |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı manipülasyon, fotoğraf ve sanat ilişkisi üzerine fotoğrafçı görüşlerinin incelenmesidir. Fotoğraf bir sanat olarak her zaman manipülasyonla birlikte ele alınmış bir sanat olarak son yıllarda dijital teknolojilerin de gelişmesiyle birlikte fotoğraf manipülasyon ilişkisinin yeniden farklı açılardan değerlendirilmesini gerekli kılmıştır. Araştırmada bu önem bağlamında nitel araştırma yöntemine uygun olarak profesyonel 13 fotoğrafçıdan nitel veri toplama araçlarından olan görüşme formu aracılığıyla veriler toplanmıştır. Çalışmanın literatür bölümünde de fotoğraf, manipülasyon ve sanat ilişkisi incelenmiştir. Bununla birlikte manipülasyon teknikleri ve manipülasyon uygulama yöntemleri aktarılmıştır. Ayrıca sadece fotoğraf sanatında değil sanatın diğer alanlarında da (sinema, resim vs.) dijital teknolojilerin sanata eklemlendiği gözlemlenmiştir. Araştırmada elde edilen bulgular değerlendirildiğinde fotoğraf sanatında da dijital teknolojilerin yaygın bir şekilde kullanıldığı saptanmıştır. Nitekim dijital yolla uygulanan birçok basit manipülasyon tekniğinin amatör fotoğraf çekenler tarafından da kullanıldığı görülmektedir. Söz konusu profesyonel fotoğrafçılar olduğunda da bir sanat dalı olarak fotoğrafın manipülasyondan soyutlanamadığı tespit edilmiştir. Bu argümanın ortaya çıkmasında fotoğraf sanatında teknolojinin dışsal değil içkin olması fikri etkili olmuştur. Nitekim birçok katılımcı görüşünde de belirtildiği üzere fotoğraf makinelerinde yapılan her türlü ayarlama sürecinde manipülasyon da başlamış olmaktadır. Manipülasyon ve fotoğraf ilişkisi fotoğraf çekme öncesinde, fotoğraf çekme sırasında ve çekim sonrasında yapılan manipülasyonlar olarak ele alınmıştır. Bununla birlikte araştırmada en çok kullanılan manipülasyon tekniklerinin başında kesme, ekleme, çıkarma ve toz/leke silme işlemleri geldiği belirlenmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | The aim of this research is to examine the photographer's views on the relationship between manipulation, photography and art. As an art that has always been handled with manipulation as an art, photography has made it necessary to reevaluate the relationship of photo manipulation from different perspectives with the development of digital technologies in recent years. In the context of this importance, data were collected from 13 professional photographers through the interview form, which is one of the qualitative data collection tools, in accordance with the qualitative research design. In the literature part of the study, the relationship between photography, manipulation and art was examined. In addition, manipulation techniques and manipulation application methods are explained. In addition, it has been observed that digital technologies are articulated not only in photography but also in other fields of art (cinema, painting, etc.). When the findings obtained in the research were evaluated, it was determined that digital technologies were widely used in the art of photography. As a matter of fact, it is seen that many simple manipulation techniques applied digitally are also used by amateur photographers. When it comes to professional photographers, it has been determined that photography as a branch of art cannot be abstracted from manipulation. The idea that technology is not external but immanent in the art of photography has been influential in the emergence of this argument. As a matter of fact, as stated in the opinions of many participants, manipulation begins in every adjustment process made on cameras. The relationship between manipulation and photography is handled as manipulations before, during and after taking a photo. However, it has been determined that cutting, adding, removing and dust/stain removal processes are the most used manipulation techniques in the research. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | İstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | Fotoğraf | en_US |
dc.subject | Manipülasyon | en_US |
dc.subject | Manipülasyon Teknikleri | en_US |
dc.subject | Manipülasyon Uygulamaları | en_US |
dc.subject | Photography | en_US |
dc.subject | Manipulation | en_US |
dc.subject | Manipulation Techniques | en_US |
dc.subject | Manipulation Applications | en_US |
dc.title | Farklı manipülasyon tekniklerinin fotoğrafa katkıları | en_US |
dc.title.alternative | Contribution of different manipulation techniques to photography | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |