Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAlparslan, Fatih Frank
dc.date.accessioned2023-05-17T09:14:00Z
dc.date.available2023-05-17T09:14:00Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/4636
dc.descriptionDanışman: PROF. DR. ORHAN İŞCAN Yer Bilgisi: İstanbul Gelişim Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı / İşletme Bilim Dalı Konu: Sivil Havacılık = Civil Aviation ; İşletme = Business Administrationen_US
dc.description.abstractKurumsal Kaynak Planlama (KKP) sistemleri, tüm kurumsal bilgileri entegre etmeye çalışarak tek bir merkezi veri tabanında, bilgilerin birçok farklı organizasyon pozisyonundan alınmasına izin verirler ve prensipte herhangi bir organizasyonel nesneyi görünür kılarlar. Genelde kullanımı kolay olan sistemlerdir. Operasyonel olarak verimliliği artırmakla beraber kurumsal yapıda da yer alan ortak kaynaklara ulaşımı hızlandırarak süreçleri standardize eden bir yöntemdir. Şirketler çeşitli sebeplerden dolayı KKP'yi kullanırlar. Bu faydalar sektör, firma, kullanım şekli ve kullanıcıya göre çeşitlilik olarak sıralanabilir. Firmalar genellikle KKP kullanmadan önce ve kullandıktan sonra diye kıyaslama yaparlar ve bu şekilde firma performansı üzerinde oluşturduğu faydaları gözlemleyebilirler. KKP'nin faydaları içinden en önemlisi giderlerin azalıp gelirlerin artmasıdır. Monotonlaşmış ve kişiye bağlı işlemler yerine, kurumsal hafıza sayesinde günlük yapılması gereken işler takip edilmek zorunda olmuyor ve personelden daha çok verim alınabiliyor. Yöneticiler KKP'nin üstlenmiş olduğu görevler yerine, şirketi denetleme, inceleme ve kritik kararları verme konularına çok daha fazla vakit ayırabiliyor. Geleneksel yöntemler kullanmaya devam eden şirketlerde iş yükü ve maliyetler belirgin bir şekilde artmaktadır. Ayrıca sektörel ihtiyaçlara da zamanında cevap verememektedirler. Büyümeyi ve kara geçmeyi hedefleyen şirketler için KKP olmazsa olmazdır. KKP tüm şirket süreçlerini tek bir noktaya bağlayıp, oradan yönetilmesini sağlar. Bölümlerden topladığı bilgiler ile hangi bilginin hangi bölüme daha entegre olabileceğini bulur. Buna paralel olarakta müşteri memnuniyeti artar ve birçok yere dağılıp aranan bilgiye ulaşma zorluğu çekmektense, tek bir noktadan her şeye kolay erişim sağlar. KKP'nin en önemli özelliklerinden birisi de kullanımının çok kolay olmasıdır. Bu şekilde verimliliği artırmakla beraber problemleri öngörmeyi sağlar ve çözümler üretir. Kurumun sistemlerinin hızlı bir şekilde çalışmasını sağlar ve uygulama maliyetlerini aza çeker. Ayrıca şirketin yurt içi ve yurt dışı birimlerini tek bir merkezden koordine etmesini sağlar. KKP başlarda üretim sektörü ile bağdaştırılmış olsa bile, son yıllarda çok daha büyük amaçlara ve alanlara yayılmış durumdadır. Her firmaya niteliklerine göre özel olarak şekillendirilebilen bir yazılıma sahiptir. KKP modülleri arasında ve en çok kullanılanlar; insan kaynakları, proje yönetimi, üretim & planlama, kalite kontrol, finans, muhasebe, stok & envanter yönetimi, satış & pazarlama ve satın alma departmanları için kullanılan yazılımlardır. Bu çalışmada Türkiye'de faaliyet gösteren havayolu şirketleri üzerinde bir çalışma yapılmıştır. Bu çalışmaya göre havayolu şirketlerinin KKP uygulamalarını kullanma amaçları ve kullandıkları alanlar incelenmiştir. Anket çalışması yapılmış ve bu çalışma sonucu KKP'nin havayolu şirketleri üzerindeki etkileri araştırılmıştır.en_US
dc.description.abstractEnterprise Resource Planning (ERP) systems allow all corporate information to be taken from many different organization positions in a single central database by working in integration, and in principle make any organizational object visible. They are generally easy to use systems. It is a method that increases operational efficiency and standardizes processes by accelerating access to common resources, which are also included in the corporate structure. Companies use ERP for various reasons. These can be listed as the sector, company, its benefits, and the variety according to the user. Firms generally make comparisons before and after using ERP and in this way the observations they create on the company. The most important thing for the benefits of ERP is to decrease expenses and increase incomes. Instead of transactions for monotonous people, the work to be done for corporate memory does not have to be followed and more efficiency can be obtained. Managers can spend much more time on auditing, reviewing and making critical decisions, rather than the tasks undertaken by the ERP. Communication workload and costs increase significantly with traditional methods. In addition, it cannot meet the sectoral needs. ERP is indispensable for companies aiming to grow and make a profit. ERP connects all company processes to a single point and enables them to be managed from there. With the information gathered from the departments, it finds a department integrated into which department. Parallel to this, customer satisfaction increases and provides easy access to everything from a single point, rather than being dispersed in many places and having difficulty reaching the desired. One of the most beautiful features of ERP is that it is very easy to use. In addition to providing this service, it resolves problems and supply. Provides a fast program free of charge for the institution and reduces implementation costs. It also enables the company to coordinate its domestic and international units from a single center. Even if ERP was initially associated with the manufacturing sector, the final tool has spread to much larger goals and areas. It has a software that can be tailored to each company according to their qualifications. Among the ERP modules and the most used ones; ther are softwares used for human resources, project management, production & planning, quality control, finance, accounting, stock & inventory management, sales & marketing and purchasing departments. In this study, a study was conducted on airline companies operating in Turkey. According to this study, the purposes and areas of use of ERP applications by airline companies were examined. A survey study was conducted and as a result of this study, the effects of ERP on airline companies were investigated.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectKurumsal Kaynak Planlamasıen_US
dc.subjectHavacılıken_US
dc.subjectŞirket Performansıen_US
dc.subjectEndüstriyel İyileştirmeen_US
dc.subjectSüreç Geliştirmeen_US
dc.subjectEnterprise Resource Planningen_US
dc.subjectAviationen_US
dc.subjectCompany Performanceen_US
dc.subjectIndustrial Improvementen_US
dc.subjectProcess Developmenten_US
dc.titleİşletmelerde kurumsal kaynak planlaması uygulamalarının işletmelerin rekabet gücüne ve performansına etkileri: Türkiye'de faaliyet gösteren özel hava yolları şirketlerinde bir uygulamaen_US
dc.title.alternativeThe effects of enterprise resource planning practices on the competitiveness and performance of businesses: An application in private airlines operating in Turkeyen_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess