Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDede, Enise Nur
dc.date.accessioned2023-05-16T09:31:50Z
dc.date.available2023-05-16T09:31:50Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/4629
dc.descriptionDanışman: PROF. DR. ÜMİT TAŞKIN Yer Bilgisi: İstanbul Gelişim Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Odyoloji Ana Bilim Dalı Konu: Kulak Burun ve Boğaz = Otorhinolaryngology (Ear-Nose-Throat)en_US
dc.description.abstractÇocuklarda dil gelişimi etkileyen birçok neden olduğu bilinmektedir. İşitme kaybının da dil gelişiminde ki gecikmenin başlıca nedenlerinden biri olduğu bilinmektedir. Bu araştırmada da işitme kayıplı çocukların cinsiyetleri ile dil gelişimleri arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığı incelenmiştir. Bu incelemeye etkisi olan diğer öğrenci özellikleri de aynı şekilde incelemeye alınmıştır. Araştırmada amaç dil gelişimi ile cinsiyet arasında anlamlı bir fark var ise gecikmenin fazla olduğu cinsiyetin dil eğitimini arttırmaktır. Bu amaç doğrultusunda Türkçe Erken Dil Gelişim Testi (TEDİL) ile alıcı dil becerileri ve ifade edici dil becerileri ayrı ayrı değerlendirilmiştir. Araştırmaya 2 yaş ile 7 yaş 11 ay aralığında olan 10 kız,10 erkek toplamda 20 işitme kayıplı çocuk dahil edilmiştir. Araştırmanın sonucunda alıcı dil becerileri ifade edici dil becerilerinden daha iyi olsa da işitme kayıplı çocukta dil gelişiminde gecikme olduğu bariz bir şekilde ortadadır ve cinsiyet faktörü ile dil gelişimi arasında anlamlı bir fark elde edilememiştir.en_US
dc.description.abstractIt is known that there are many reasons that affect language development in children. It is known that hearing loss is one of the main causes of delay in language development. In this study, it was investigated whether there is a significant relationship between the genders of children with hearing loss and their language development. Other student characteristics that had an impact on this study were also examined in the same way. The aim of the research is to increase the language education of the gender where the delay is high, if there is a significant difference between language development and gender. For this purpose, receptive language skills and expressive language skills were evaluated separately with the Turkish Early Language Development Test (TELD-3). A total of 20 children with hearing loss, 10 girls and 10 boys, between the ages of 2 and 7 years and 11 months were included in the study. As a result of the research, although receptive language skills are better than expressive language skills, it is obvious that there is a delay in language development in children with hearing loss, and no significant difference was found between the gender factor and language development.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectİşitme kaybıen_US
dc.subjectdil gelişimien_US
dc.subjectcinsiyeten_US
dc.subjectalıcı dilen_US
dc.subjectifade edici dilen_US
dc.subjectHearing lossen_US
dc.subjectlanguage developmenten_US
dc.subjectgenderen_US
dc.subjectreceptive languageen_US
dc.subjectexpressive languageen_US
dc.titleİşitme kayıplı çocukların cinsiyet ve dil gelişimi arasındaki ilişkinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeExamination of the relationship between gender and language development in children with hearing lossen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess