Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSağlam, Hakan
dc.date.accessioned2023-05-16T08:46:42Z
dc.date.available2023-05-16T08:46:42Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/4627
dc.descriptionDanışman: PROF. DR. ÜMİT TAŞKIN Yer Bilgisi: İstanbul Gelişim Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Odyoloji Ana Bilim Dalı Konu: Kulak Burun ve Boğaz = Otorhinolaryngology (Ear-Nose-Throat)en_US
dc.description.abstractBu araştırmada; 6., 7. ve 8. sınıfa giden işitme engelli öğrencilerin okuma, yazma ve problem çözme becerileri arasındaki ilişki ile okuma, yazma ve problem çözme becerileri üzerinde etkisi olabileceği tahmin edilen öğrenci özelliklerinden işitme kaybı düzeyi, işitme eğitimi aldığı süre ve güncel eğitim durumu incelenmiştir. Araştırmada, okuma-yazma ve problem çözme becerileri arasındaki ilişki düzeyini belirlemek ve bu beceri düzeyi üzerinde etkisi olabilecek öğrenci özelliklerini değerlendirmek amacıyla nicel araştırma yöntemlerinden olan nedensellik karşılaştırılmalı araştırma biçimi kullanılmıştır. Araştırmaya toplam 30 işitme engelli öğrenci katılmıştır. Araştırma verileri, "Okuma Süresi Ölçme Aracı", "Yazma Süresi Ölçme Aracı ve "Problem Çözme Becerisi Ölçeği" kullanılarak elde edilmiştir. Öğrencilerin yanıtları yukarıda belirtilmiş olan ölçeklere göre puanlandırılmıştır. Araştırma bulgularında, işitme engelli öğrencilerin okuma becerileri ile yazma becerileri arasında pozitif yönde güçlü bir anlamlı ilişkinin var olduğu saptanmıştır. Öğrencilerin okuma becerileri ile problem çözme becerileri arasında pozitif yönlü anlamlı bir ilişkinin olduğu görülmüştür. Yazma becerileri ile problem çözme becerileri incelendiğinde ise aralarında anlamlı herhangi bir ilişki olmadığı görülmüştür.en_US
dc.description.abstractIn this study; The relationship between the literacy and problem solving skills of 6th, 7th and 8th grade students with hearing loss, as well as the level of hearing loss, duration of hearing education and current education status, which are thought to have an impact on literacy and problem solving skills, were examined. In the research, causality comparative research method, which is one of the quantitative research methods, was used to determine the level of relationship between literacy and problem solving skills and to evaluate student characteristics that may have an impact on this skill level. A total of 30 hearing impaired students participated in the study. The research data were obtained by using the "Reading Time Measuring Tool", "Writing Time Measuring Tool" and "Problem Solving Skills Scale". The answers of the students were scored according to the scales mentioned above. In the research findings, it was determined that there was a strong positive relationship between the reading skills and writing skills of the hearing impaired students. It has been observed that there is a positive and significant relationship between students' reading skills and problem solving skills. When writing skills and problem solving skills were examined, it was seen that there was no significant relationship between them.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectİşitme kaybıen_US
dc.subjectOkumaen_US
dc.subjectYazmaen_US
dc.subjectProblemen_US
dc.subjectBecerileren_US
dc.subjectHearing lossen_US
dc.subjectReadingen_US
dc.subjectWritingen_US
dc.subjectProblemen_US
dc.subjectSkillsen_US
dc.titleİşitme engelli öğrencilerin okuma-yazma ve problem çözme becerileri arasındaki ilişkien_US
dc.title.alternativeThe relationship between reading-writing and problem solving skills of hearing impaired studentsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess