Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKarakaya, Betül Aleyna
dc.date.accessioned2023-05-16T07:19:49Z
dc.date.available2023-05-16T07:19:49Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/4624
dc.descriptionDanışman: DOÇ. DR. MEHMET SOYAL Yer Bilgisi: İstanbul Gelişim Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Antrenörlük Eğitimi Ana Bilim Dalı / Hareket ve Antrenman Bilim Dalı Konu: Spor = Sportsen_US
dc.description.abstractÇocukların gelişim süreçlerinde yapacakları fiziksel aktivite, egzersiz programı ya da bir branşa özgü temel eğitim programının uygulanması, onların fiziksel açıdan yeterlilik düzeylerini arttırdığı söylenebilir. Özellikle temel cimnastik eğitiminde, amaca uygun antrenman programları hazırlayarak fiziksel gelişim takibi yapılabilir. Bu ifadelerden yola çıkarak yapılan çalışmada 7-9 yaş arası çocuklara uygulanan temel cimnastik eğitiminin motorik özelliklerden denge, esneklik ve çabukluk ile motor becerilerden lokomotor (koşma, galop, tek ayak üstünde sıçrama, tek ayakla atlama, iki ayakla atlama ve yana kayma adımı) becerileri ile nesne kontrol (sopayla duran topa vurma, top sektirme, atılan topu yakalama, duran topa vurma, üstten ve alttan tenis topunu atma) becerileri üzerinde etkisi olup olmadığını ortaya koymak, etkisi var ise hangi düzeyde olduğunu saptamak amacıyla belirlenmiştir. Araştırmaya İstanbul ili Ataşehir ilçesinde bulunan Galatasaray Taç Spor Kulübüne bağlı 17 kız öğrenci katılmıştır. Yapılan araştırmada çocuklara boy ölçümü, vücut ağırlığı ölçümü, otur-uzan, flamingo, dinamik denge, çabukluk, toplam motor gelişim II (TGMD II) testleri uygulatılmıştır. 8 hafta boyunca uygulanan antrenman programı, haftada iki gün bir saat sürecek biçimde planlanmıştır ve cimnastik branşına özgü temel eğitim çalışmaları uygulanmıştır. Çalışmada elde edilen verilerin normallik dağılımı için Spahiro-Wilk testi ile çarpıklık basıklık testlerine bakılmış olup istatistiksel analiz için willcoxon testi kullanılmıştır. Çalışmada elde edilen bulgulara göre, lokomotor beceriler ön ve son test değerleri arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılığa rastlanmazken, diğer tüm parametreler arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractIt can be said that the physical activity, exercise program or the implementation of a branch-specific basic education program during the development process of children increase their physical competence levels. Especially with in basic gymnastics training, physical development can be followed by preparing training programs suitable for the purpose. Based on these statements, in the study, basic gymnastics training applied to children aged 7-9 was taught to include motor skills such as balance, flexibility and quickness, and motor skills such as locomotor (running, galloping, jumping on one leg, jumping with one leg, jumping with two legs and stepping sideways) skills. and object control (hitting a set ball with a stick, bouncing, catching a thrown ball, hitting a set ball, throwing a tennis ball from above and below) on the skills, and if so, to determine at what level. 17 female students affiliated to Galatasaray Taç Sports Club, located in Ataşehir district of Istanbul province, participated in the research. In the study, children were applied height measurement, body weight measurement, sit-reach, flamingo, dynamic balance, quickness, total motor development II (TGMD II) tests. The training program, which was implemented for 8 weeks, was planned to last for one hour, two days a week, and basic training exercises specific to the gymnastics branch were applied. For the normality distribution of the data obtained in the study, Spahiro-Wilk test and skewness kurtosis tests were used, and the Willcoxon test was used for statistical analysis. According to the findings obtained in the study, no statistically significant difference was found between the pre- and post-test values of locomotor skills, while a statistically significant difference was found between all other parameters.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectCimnastiken_US
dc.subjectÇocuken_US
dc.subjectMotor Becerien_US
dc.subjectMotorik Özellikleren_US
dc.subjectGymnasticsen_US
dc.subjectChilden_US
dc.subjectMotor Skillsen_US
dc.title7-9 yaş arası çocuklara uygulanan temel cimnastik eğitiminin bazı motor beceriler ile motorik özelliklere etkisinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of the effect of basic gymnastics education applied to children aged 7-9 on some motor skills and motoric decienciesen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess